Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Číňané otevřeli první automobilku v EU, nabídnou auta za 8000 eur

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
Čínská auta se budou vyrábět v továrně nedaleko města Loveč na severu Bulharska. Letos by z ní podle plánů mělo vyjet 4000 vozů.

Automobilka Great Wall se dnes stala první společností z nejlidnatější země světa, která otevřela svůj montážní závod na území Evropské unie.

Great Wall a její bulharský partner Litex Motors do továrny plánují investovat 113 milionů leva (1,44 miliardy korun) a výhledově vytvořit 2000 pracovních míst. Dosud do závodu investovaly polovinu z plánované částky, napsala polská agentura PAP.

Lovečská továrna bude montovat dva typy osobních aut, jejichž cena se má pohybovat kolem 8000 eur (necelých 200.000 korun). Během letoška má začít i výroba terénních aut za asi 22.000 eur (cca 550.000 korun).

Čínská auta vyráběná v Bulharsku ponesou označení "vyrobeno v EU", což bylo pro Great Wall klíčové kvůli clům. Automobily montované z částí dodávaných z Číny budou určené pro bulharský, rumunský a turecký trh. Podle informací z loňského podzimu chce Great Wall v dalších letech expandovat do Skandinávie a Británie, zajímalo by ji i Německo.

Čínské automobilky se již před několika lety pokoušely o průnik na západní trhy, narazily však na problémy kvůli nedostatečné kvalitě a neplnění bezpečnostních norem.

Společnost Great Wall vznikla v roce 1976 a postupně se vypracovala v jednu z nejúspěšnějších čínských soukromých automobilek. Její prodej v jen v období mezi loňským lednem a říjnem meziročně stoupl o 30 procent na 322.000 vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
Avatar - Ada je zase tady
22. 2. 2012 21:35
Raději Velkou zeď než rendlíka.
Jaký je rozdíl mezi bulharským a rumunským autem?
22. 2. 2012 20:47
Re: Pomalu...
Není to náhodou ta fabrika, kde se montovaly Moskviče?

Jinak to, co píšeš o zaškolování je ale standardní postup, několika projektů na výrobu autopdílů jsem se zúčastnil (na jednom dělám i teď) a u jednoduchých součástek s pěti až sedmi operacemi trvá zaškolení a sehrání obsluhy i půl roku.....

Nakonec, nedávno tady kdosi psal, že otázka zmetků je otázkou buď kontroly nebo Risk Managementu - co odběratel snese. To ale pro konečnou montáž neplatí....
22. 2. 2012 10:08
Re: Číňani
Hehe, to opravdu nie, ja nemam zapotrebi byt prukopnikom Cinskych aut v CR a zadovazit si to z Bulharska. Iba ma stve, ako sa nas domaci vyrobce Skoda nehanbi dat na trh take poloauto Citigo za 200 tisic KC. Cinanov na ne treba !!!!!!!!!!!!!!! >:-[]
Avatar - R32
22. 2. 2012 09:06
Re: Číňani
Pozerám, že ak by sa to tu predávalo (a ty by si na to mal) tak majú jedného zákazníka istého... Navyše tu šíriš takú reklamnú kampaň, že aj zľavu by ti ešte mohli (asi skôr mali >:D ) dať.
22. 2. 2012 08:54
Re: Číňani
je to postavene udajne na mercedesu, ma to turbodiesely a zamek diferencialu... nvm jak ty, ale ja v te cene neznam alternativu ;-) Cekal jsem neco jako ARO nebo ladu nivu