Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský BYD už chystá výrobu v Evropě, ve hře jsou dva výrobní závody

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Výkonná viceprezidentka značky potvrdila přípravy na stavbu první továrny BYD v Evropě. Nakonec ale nemusí být pouze jedna.

Zatímco prodeje evropských značek na čínském trhu pomalu klesají, čínské automobilky si brousí zuby na evropské trhy. Své modely zde nabízí již několik průkopníků, automobilky BYD se však chystá dokonce i na výstavbu vlastní továrny. Stella Li, která v automobilce zastává pozici výkonného viceprezidenta, to měla potvrdit v rozhovoru pro Bloomberg.

Ano, a možná nebude jen jedna, mohou být dvě,“ citují její slova kolegové z CarNewsChina.com. Společnost BYD plánuje postavit v Evropě závod na výrobu elektrických vozidel, nakonec by ale mohla postavit rovnou dvě továrny.

Video se připravuje ...

Dodejme, že značka má na evropských trzích velké plány. S prodejem svých nových modelů počítá v Německu, Švédsku, Dánsku, Belgii, Lucembursku, Francii a ve Velké Británii. Na poslední dva zmiňované trhy se přitom značka chystá právě během konce tohoto roku.

Výběr lokace pro novou továrnu chce BYD uzpůsobit co nejrychlejšímu zvyšování výroby. Společnost je totiž nyní v takové fázi, kdy si pro export elektromobilů z Číny do Evropy pořizuje vlastní přepravní lodě – tradiční přepravní společnosti totiž nedokázaly vyhovět potřebám automobilky.

Video se připravuje ...

Ta přitom v příštím roce plánuje vytvořit dvě luxusní značky. Jedna by měla nabídnout luxusní SUV a sportovní automobily. Druhá značka by se měla točit kolem módy a stylingu. Určena by měla být pro lidi, pro které jsou automobily koníčkem.

V září přitom společnost BYD oznámila, že na evropském trhu plánuje nabízet tři modely. Ve dvou případech půjde o SUV, tedy BYD Atto 3 a Tang. Třetím modelem má být sportovní sedan BYD Han. Model Atto 3 přitom společnost nabízí například i v Austrálii, Japonsku, Indii, Dominikánské republice a na mnoha dalších globálních trzích.

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

14. 12. 2022 11:25
Re: Pokud nebudou úplně
Je moudré investovat tam, kde lze realizovat business, tudíž pšonci a rumuni jsou mimo oblast zájmu, na rozdíl od Německa. Germany Sets Impressive Plug-In Car Sales Record In November: Over 100k :yes:
https://insideevs.com/…es-november2022/
Avatar - pradeda777
13. 12. 2022 16:05
BYD továrna v Evropě?
Doufám, že tam budou mít nezávislé odbory, jaké má VW v Mladé Boleslavy. Možná by tam mohli rovnou zaměstnat našeho Povšíka.....on by jim tam výrobní náklady upravil tak, aby jim mohla Škodovka konkurovat :-! :-! :-!
13. 12. 2022 15:14
Re: Pokud nebudou úplně
Nemci sa za posledné roky hodne zmenili. Z precíznych a zásadových inžinierov je dnes tupé nemysliace stádo s bezmedzným egom, rozhodovacími právomocami a neochotou čokoľvek robiť.
13. 12. 2022 14:58
Re: Nejdříve v EU Tesla
Daj s tým ázijským šrotom pokoj.
Avatar - Barry Lyndon
13. 12. 2022 13:34
Re: Pokud nebudou úplně
Tak Elon chce Teslu prezentovat jako jakési prémiové zboží (ala Apple), takže se logicky rozhodl pro zemi původu evropské prémie. Tesla z Moldávie by mohla trpět na předsudky.
U komoušské Číny bude jedno, kde to budou bouchat, stejně to budou podřadná auta pro podřadné lidi (Vrábelovci a spol.). :D