Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Citroën Berlingo
Citroën Berlingo
Citroën Berlingo
Citroën Berlingo
4 Fotogalerie

Citroën Berlingo: Minimalistický facelift pro multifunkčního Francouze

Citroën Berlingo druhé generace se po čtyřech letech na trhu dočkal první modernizace vzhledu. Ta přináší především drobné retuše předních partií.

Podoba druhé generace Citroënu Berlingo byla spolu se sesterským Partnerem od Peugeotu odhalena počátkem roku 2008. Světová výstavní premiéra se odehrála na autosalonu v Ženevě a v polovině května vstoupilo Berlingo i na český trh.

Čtyři roky po své premiéře se Berlingo druhé generace dočkalo prvních zásahů do designu exteriéru. Paleta pohonných jednotek se modernizovala průběžně a největší změny se v ní odehrály na podzim roku 2010 v souvislosti s nástupem emisní normy Euro 5.

Změny vzhledu karoserie se odehrávají prakticky jen v její přední polovině. Chromovaná maska chladiče nyní svou spodní linkou zasahuje pod přední světlomety. Nový tvar má nyní horní část předního nárazníku a vstup vzduchu pod maskou.

Nejzásadnější proměna se odehrála v případě hlavních světlometů. Ty si sice zachovaly svůj tvar, ale mají novou optiku a ukazatele směru se přestěhovaly na boky a pod nimi jsou do modra zabarvené segmenty. Novinkou jsou LED pro denní svícení umístěné v horní části nárazníku pod světlomety.

Poslední úpravy vzhledu představuje nový tvar vnějších zpětných zrcátek, který se má podílet na snížení spotřeby paliva, nový design litých kol a upravené logo na zádi.

Pro vybrané verze osobního provedení bude nově k dispozici Black Pack, který představuje horní část předního nárazníku v černé barvě a stejná povrchová úprava bude použita i na vnější zpětná zrcátka, boční ochranné lišty a lištu nad zadní registrační značkou. Nabídku laků karoserie pro osobní Berlingo Multispace rozšiřují dva nové laky – Nocciola a Belle Ile Blue.

Pro interiér jsou připraveny nové barvy plastů i čalounění. Lehce upravena byla grafika přístrojového štítu.

V případě zážehových pohonných jednotek nedochází k žádným změnám a i nadále má být k dispozici motor 1,6 VTi s výkony 72 a 88 kW.

Paleta vznětových motorů nabídne turbodiesel 1,6 HDi s výkony 55 a 68 kW, u nichž se díky úpravám aerodynamiky snížily emise CO2 ze 139 na 135 g/km. Verze s výkonem 68 kW bude i nadále nabízena také jako e-HDi s šestistupňovou robotizovanou převodovku s možností změny rychlostních stupňů pádly pod volantem.

Jedinou novinkou v nabídce pohonných jednotek je zvýšení výkonu u nejvýkonnějšího 1,6 HDi z 82 na 84 kW.