Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C-Cactus: další koncept francouzské značky pro IAA (oficiální informace)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
Francouzská automobilka si pro letošní autosalon ve Frankfurtu připravila koncept pojmenovaný C-Cactus. Automobilka má ambiciózní plány a chce na trh dostat atraktivní hatchback s diesel hybridním pohonem a cenou jako u základního provedení modelu C4.

Citroën C-Cactus je koncept ekologického automobilu, postavený na platformě modelu C4. K pohonu vozu slouží motor HDi o výkonu 51 kW (70 k) s filtrem pevných částic, který doplňuje elektromotor o výkonu 22 kW (30 k). Přenos výkonu ke kolům zajišťuje pětistupňová automatická převodovka. C-Cactus má být schopen dosáhnout průměrné spotřeby 3,4 litru nafty na 100 km, do ovzduší vypouštět pouze 78 g CO2 na kilometr a dosahovat maximální rychlosti 150 km/h. V městském provozu se může v tzv. módu ZEV pohybovat pouze na elektrický pohon.

Koncept je dlouhý 4200 mm, široký 1800, vysoký 1490 mm a má rozvor 2800 mm. Hmotnost prázdného vozu včetně baterií je 1306 kg. Pohybuje se na kolech obutých do pneumatik o rozměru 205/45 R21.

Karoserie i interiér automobilu jsou navrženy s ohledem na co nejnižší výrobní náklady. Pro zjednodušení je tak například přední maska zaměnitelná se stejným dílem na zádi vozu. V interiéru jsou všechny ovládací prvky, ale třeba i reproduktory soustředěny na středové konzole a na pevném středu volantu jsou umístěny pouze ovladače světlometů, směrových světel, stěračů, klaksonu i tempomatu a také jsou zde kontrolky a rychloměr.

V zájmu celkového zjednodušení vozu se inženýři zamysleli nad stahováním oken a usoudili, že když je ve voze klimatizace, pak je celkem zbytečné, aby měl posuvná okna a zbavili se mechanismů ovládání jejich pohybu. Dalším zjednodušením v interiéru jsou například dveřní panely pouze ze dvou částí na rozdíl od současných sériových, které mohou být až z dvanácti dílů. Podobně jsou na tom i sedadla, která jsou rovněž ze dvou částí.

Mnoho dílů použitých na voze je vyrobeno z recyklovaných materiálů a jsou opět recyklovatelné. V interiéru jsou použity přírodní materiály, jako je korek nebo dubová kůra.

Přestože je C-Cactus vyroben s ohledem na co nejnižší výrobní náklady a aby byl ohleduplný k životnímu prostředí, je vybaven navigačním systémem s dotekovou obrazovkou, kvalitním audio systémem s MP3 přehrávačem a automatickou klimatizací.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
5. 9. 2007 06:10
Ked prsalo, mrholilo...
zabiatko sa narodilo.... :-)
Avatar - Ruffi
3. 9. 2007 20:45
Re: desing-dresink-všecko-*
>:D >:D :yes:
3. 9. 2007 16:10
Re: freaked up
jako designérské cvičení lze obhájit cokoliv. Třeba Kaplického knihovnický svatostánek... Mnohem těžší je vytvořit něco přitažlivého. Avantgarda a hnus jsou za sebe zdánlivě zaměnitelné, s tím rozdílem že avantgarda inspiruje a příjemně provokuje. To ale není případ Cé-Kaktusu...
Avatar - sargis
3. 9. 2007 14:46
Re: desing-dresink-všecko-*
Naco tie stresy, do seriovky pribudne 5 zasadnych prvkov tohto konceptu - 4 disky kolies a znak na maske chladica. A pokial im ostane cierny sprej, tak asi aj tie stlpiky. :-!
Avatar - Ruffi
3. 9. 2007 13:17
Re: desing-dresink-všecko-*
Ci vobec.... 8-s