Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën: Z elektromobilu Mistubishi se stává C-Zero

Diskuze (0)
Citroën se chystá na vstup do třídy nejmenších městských vozidel. Pozici pod modelem C1 zaujme elektromobil C-Zero stojící na základu japonského Mitsubishi i MiEV.

Skupina PSA Peugeot Citroën spolupracuje s japonským Mitsubishi Motors zatím v segmentu středních SUV, už za rok se ale dočkáme dalšího výsledku této spolupráce.

Citroën na konci roku 2010 uvede malý čtyřdveřový elektromobil C-Zero, který bude značkovou verzí miniauta Mitsubishi i MiEV, který se začal v Japonsku prodávat letos zkraje léta.

Název C-Zero má dvě dimenze. Nula v jeho názvu značí jednak hierarchickému zařazení pod model C1, nebo chcete-li vedle něj, a zároveň symbolizuje nulové emise vypouštěné při jeho provozu. Synchronní elektromotor s permanentním magnetem bude pohánět zadní nápravu přes jednorychlostní převodovku. Nejvyššího výkonu 47 kW dosáhne mezi 3000 a 6000 min-1, maximum točivého momentu 180 Nm začíná při 2000 min-1.

Energii pro pohon dodá 330Voltová lithium-iontová baterie složená z 88 50Ah článků s celkovou kapacitou 16 kWh. Z domácí zásuvky rozvodné sítě se bude akumulátor nabíjet šest hodin, s použitím externí rychlonabíječky (125 A, 400 V) se baterie nabije na 80 % během půl hodiny.

3,48 metru dlouhý elektromobil plně postačí požadavkům evropského provozu. S maximální rychlostí 130 km/h nebude brzdou provozu ani na při krátkých cestách po dálnicích, to samé platí pro akceleraci z 0 na 100 km/h za 15 sekund. Dojezd podle normy pro kombinovaný cyklus je 130 km.

Citroën C-Zero je navržen především pro potřeby francouzského trhu. Podle průzkumu provedeného ve Francii 70 % jízd během všedních dnů je do 30 km a průměrná denní vzdálenost ujetá autem je 40 km. Akční rádius tedy tamní zákazníky nikterak neomezí, naopak dostupnost C-Zera výrazně zlepší státní příspěvek na nákup elektromobilu ve výši 5000 Euro.

Samotná cena zatím zveřejněna nebyla, C-Zero ale nabídne posilovač řízení, ESP, šest airbagů a klimatizaci, tedy výbavu výrazně nad standardem mezi minivozy. Uvnitř se nacházejí místa pro čtyři cestující a prostor pro 166 litrů zavazadel.

Uvedení na trh je plánováno na poslední čtvrtletí roku 2010. Ve stejnou dobu se začne prodávat sesterský Peugeot iOn, který se bude lišit prakticky jen logem a přední maskou. Kromě toho Citroën nabídne také užitkový Berlingo First Electric vyráběný ve spolupráci s francouzskou automobilkou Venturi.

Doporučujeme
Marko: Budúcnosť Citroënu - 4 cesty

Diskuze (0)