Citroën C2 VTS: čertík vystrčil růžky
Motor
Silné Citroëny C2 VTR jsou dodávány s motorem 1.6i 16V, pro VTS je určena nová verze motoru se zvýšeným maximálním výkonem. Nový motor 1.6i 16V nabízí maximální výkon 90 kW při 6 500 ot/min. Nejvyšší točivý moment je 143 Nm při 3 750 ot/min. Pohonná jednotka vychází ze zážehové 1.6i 16V (80 kW), na které byla provedena řada změn s cílem zvýšit maximální výkon. K práci motorářů patřilo přepracování systému vstřikování, sacího i výfukového potrubí a změna zdvihu sacích a výfukových ventilů díky novým vačkovým hřídelím. Motor lze vytočit až do 7 200 ot./min, kdy zasahuje omezovač.
Na rozdíl od verze VTR je VTS dodáváno výhradně s klasickou pětistupňovou manuální převodovkou. „Krátké“ převody dodávají vozu dravost. Cé-dvojka například dosahuje zrychlení z 80 - 120 km/h za 8,3 sekund při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni a za 11,3 sekund při zařazeném pátém rychlostním stupni. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 8,3 s, nejrychlejší Citroën C2 jede nejvíce rychlostí 202 km/h. Kombinovaná spotřeba ostré jedna-šestky činí 6,9 l/100 km.
Podvozek
Verze VTS přináší, podle Citroënu, ještě lepší jízdní dynamiku a požitek z řízení než C2 VTR. Nastavení tlumičů je tvrdší a posiluje tak sportovní charakter vozu. Zkrutný stabilizátor má zvýšenou tuhost (průměr 21 mm oproti 20 mm u verze VTR), nové přední a zadní vinuté pružiny mají vyšší tuhost.
Přímější řízení dostalo skutečně sportovní charakter. Mezi rejdy volantu je pouze 2,6 otáčky místo 3,2 u ostatních vozů řady C2, resp. 2,8 u VTR. Variabilní elektrický posilovač řízení mění s rychlostí účinek. C2 VTS je vybaven koly o průměru 16 palců s novými pneumatikami Michelin Exalto 2 o rozměru 195/45 R16.
Design
Čelní, boční a zadní spojlery lakované v barvě vozu jsou společné verzím VTR i VTS. Verze VTS je snadno rozpoznatelná díky novým šestnáctipalcovým kolům „Suzuka“, které se u modelu Citroën objevují vůbec poprvé. Sportovní vzhled verze C2 VTS je také podpořen chromovanou koncovkou výfuku a logem VTS. U příležitosti uvedení modelu C2 VTS rozšiřuje Citroën paletu nabízených barev o červený pastelový lak Aden, který je oficiální barvou týmu Citroën Sport.
V interiéru C2 VTS posádka nalezne nová černá anatomická sedadla, jejichž barevné zpracování ladí s šedými průsvitnými dveřními madly. Verze VTS zároveň nabízí výběr ze tří odstínů lemování sedadel jako VTR. V nabídce jsou barvy oranžová, modrá nebo zelená. V interiéru vrcholné verze VTS najdeme volant potažený kůží, řadicí páku s hliníkovou hlavou a hliníkové pedály.
C2 VTS je sériově vybaven mimo jiné automatickou klimatizací, dešťovým a světelným senzorem, rádiem s přehrávačem CD a elektricky ovládanými a sklopnými zpětnými zrcátky. Standardně je dodáván vypínatelný elektronický stabilizační systém ESP.