Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C2 VTS: čertík vystrčil růžky

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Dát miniautomobilu sportovní image byl skvělý tah Citroënu, ale teprve nyní, rok po představení řady C2, se svět dočkal nejostřejší verze, kterou značka označuje písmeny VTS.

Motor

Silné Citroëny C2 VTR jsou dodávány s motorem 1.6i 16V, pro VTS je určena nová verze motoru se zvýšeným maximálním výkonem. Nový motor 1.6i 16V nabízí maximální výkon 90 kW při 6 500 ot/min. Nejvyšší točivý moment je 143 Nm při 3 750 ot/min. Pohonná jednotka vychází ze zážehové 1.6i 16V (80 kW), na které byla provedena řada změn s cílem zvýšit maximální výkon. K práci motorářů patřilo přepracování systému vstřikování, sacího i výfukového potrubí a změna zdvihu sacích a výfukových ventilů díky novým vačkovým hřídelím. Motor lze vytočit až do 7 200 ot./min, kdy zasahuje omezovač.

Na rozdíl od verze VTR je VTS dodáváno výhradně s klasickou pětistupňovou manuální převodovkou. „Krátké“ převody dodávají vozu dravost. Cé-dvojka například dosahuje zrychlení z 80 - 120 km/h za 8,3 sekund při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni a za 11,3 sekund při zařazeném pátém rychlostním stupni. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 8,3 s, nejrychlejší Citroën C2 jede nejvíce rychlostí 202 km/h. Kombinovaná spotřeba ostré jedna-šestky činí 6,9 l/100 km.

Podvozek

Verze VTS přináší, podle Citroënu, ještě lepší jízdní dynamiku a požitek z řízení než C2 VTR. Nastavení tlumičů je tvrdší a posiluje tak sportovní charakter vozu. Zkrutný stabilizátor má zvýšenou tuhost (průměr 21 mm oproti 20 mm u verze VTR), nové přední a zadní vinuté pružiny mají vyšší tuhost.

Přímější řízení dostalo skutečně sportovní charakter. Mezi rejdy volantu je pouze 2,6 otáčky místo 3,2 u ostatních vozů řady C2, resp. 2,8 u VTR. Variabilní elektrický posilovač řízení mění s rychlostí účinek. C2 VTS je vybaven koly o průměru 16 palců s novými pneumatikami Michelin Exalto 2 o rozměru 195/45 R16.

Design

Čelní, boční a zadní spojlery lakované v barvě vozu jsou společné verzím VTR i VTS. Verze VTS je snadno rozpoznatelná díky novým šestnáctipalcovým kolům „Suzuka“, které se u modelu Citroën objevují vůbec poprvé. Sportovní vzhled verze C2 VTS je také podpořen chromovanou koncovkou výfuku a logem VTS. U příležitosti uvedení modelu C2 VTS rozšiřuje Citroën paletu nabízených barev o červený pastelový lak Aden, který je oficiální barvou týmu Citroën Sport.

V interiéru C2 VTS posádka nalezne nová černá anatomická sedadla, jejichž barevné zpracování ladí s šedými průsvitnými dveřními madly. Verze VTS zároveň nabízí výběr ze tří odstínů lemování sedadel jako VTR. V nabídce jsou barvy oranžová, modrá nebo zelená. V interiéru vrcholné verze VTS najdeme volant potažený kůží, řadicí páku s hliníkovou hlavou a hliníkové pedály.

C2 VTS je sériově vybaven mimo jiné automatickou klimatizací, dešťovým a světelným senzorem, rádiem s přehrávačem CD a elektricky ovládanými a sklopnými zpětnými zrcátky. Standardně je dodáván vypínatelný elektronický stabilizační systém ESP.

Ondřej Láník
Diskuze (6)