Citroën C3: Nová generace dorazí do Paříže
Citroën C3 ve své první generaci nahradil v roce 2002 v nabídce své značky model Saxo a zákazníky si získal především svým roztomile působícím designem. Druhá generace byla veřejnosti představena v roce 2009 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a zapůsobila výrazně dospělejším dojmem.
Výstavní premiéra třetí generace se má podle informací italského magazínu AlVolante uskutečnit na letošním autosalonu v Paříži, pořádaném od 1. do 16. října.
Nový Citroën C3 má představovat další posun v designu nejen v rámci své modelové řady, ale zároveň i celé značky.
Karoserie má sice opět vsadit na oblé linie a představovat pětidveřový hatchback s vyšší stavbou, ale zároveň má dál rozvíjet použití rozdělených hlavních světlometů, jako je tomu u aktuálních modelů C4 Cactus, C4 Picasso a Grand C4 Picasso nebo elektromobilu E-Mehari.
Od modelu C4 Cactus si pak má nové C3 vypůjčit údajně i vzduchové polštáře Airbump, které ovšem na tomto modelu nemají představovat výrazný designový prvek, ale mají být především funkční ochrannou boků malého vozu v městském provozu.
Základem nové generace C3 se má stát platforma PF1, na níž je postaven i aktuální Peugeot 208. Vnější rozměry vozu mají zůstat na zhruba stejné úrovni jako u současného provedení, ale vnitřní prostor má být o něco větší.
Podobně jako design exteriéru naváže na výše zmíněné modely, tak i interiér se vydá stejným směrem. Díky tomu máme zapomenout na klasické analogové přístroje a můžeme počítat s plně digitálním sdruženým přístrojem. Digitálním displejem vévodícím přístrojovému štítu ostatně disponovala i první generace C3.
Součástí výbavy pak má být i multimediální systém s dotykovým sedmipalcovým displejem.
Paleta pohonných jednotek má být podobná jako u spřízněného Peugeotu 208 a podle informací italského magazínu v ní mají figurovat zážehového motory 1.0 PureTech a 1.2 PureTech s výkonem 50, 60 a 80 kW. Zájemce o vznětové motory má uspokojit turbodiesel 1.6 BlueHDi s výkony 55, 72 a 88 kW.
Standardně mají všechny nabízené motory pod kapotou nového C3 spolupracovat s manuálními převodovkami a některé z nich budou k dispozici i s šestistupňovou robotizovanou převodovkou Aisin.
Podle starších zpráv z loňského roku bude výroba třetí generace modelu C3 z ekonomických důvodů probíhat ve slovenské továrně PSA Peugeot-Citroën.