Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroen C4 Sedan: ceny na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (44)
Český dovozce automobilů Citroen se rozhodl rozšířit nabídku modelové řady C4 o nový sedan. Jeho úkolem bude vyplnit mezeru mezi kratšími hatchbacky C4 a větším modelem C5.

Úlohou Citroen C4 Sedan v aktuálním portfoliu značky je nabídnout klasický automobil s velkým vnitřním prostorem a velkým zavazadelníkem, bez nároku na variabilitu, kterou v této třídě pokrývá dvojice C4 Picasso a C4 Grand Picasso. Automobil původně vyvinutý pro čínský trh se dostane na další vybrané národní trhy, ale mezinárodní původ mu už zůstane. Do České republiky se budou dovážet vozy z Jižní Ameriky (země původu je Argentina).

Vnější rozměry Citroenu C4 Sedan (4771 x 1773 x 1512 mm) atakují střední třídu, stejně jako rozvor (2712 mm) prodloužený proti hatchbacku o 104 mm. Místo vpředu odpovídá prostoru, který nabízí hatchbacky C4, ale vzadu je místa snad více než v současném liftbacku C5. Extrémní jsou také míry v zavazadlovém prostoru o objemu 513 l. Jeho délka totiž měří 1215 mm, takže paradoxně může být problematické předměty na jeho předním konci získat zpět.

K dispozici budou pouze dvě šestnáctistovky, což dovozce vysvětluje jako optimální volbu vzhledem k očekávanému zájmu. V případě sedanů prý nepřijdou jinak u Citroenu obvyklé cenové akce, ale zveřejněny byly zaváděcí ceny, začínající na 459.500,-Kč v případě zážehové verze a na 530.500,-Kč u turbodieselu.

Součástí sériové výbavy jsou mj. následující položky ABS + EBD + EBA, čelní, boční a hlavové airbagy, tempomat/Omezovač rychlosti, manuálně regulovaná klimatizace, rádio s přehrávačem CD, filtr pevných částic (Motor 1.6 HDI 16V 110 k), elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Prodej na českém trhu začne 1.dubna 2008.

Citroen C4 Sedan na českém trhu
Motor1.6 16V1.6 HDi
Zdvihový objem [cm3]15871560
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]80/580080/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]147/4000240(260)/1750
Max. rychlost [km/h]185190
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,811,8
Komb. spotřeba [l/100 km]7,65,2
Zaváděcí cena [Kč]459.500,-530.500,-

Ondřej Láník
Diskuze (44)
28. 4. 2008 07:15
Cena
Takže vizuálně ne těch snímcích žádný zázrak, spíš jsem se polekal. Prostorově asi docela dobré pro rodinu s většími dětmi. Přece jenom ten rozvor a místo vzadu...
Čili to máme jedno plus a jedno mínus.
Problém bych viděl v ceně. Vždyť designově zdařilý hatch se prodává v akci tuším od 300 tisíc a u tohohle začínají od nějakých 460... Pokud nepůjdou aspoň o 100 dolů, bude to ležák. Ale Citroeni nejdou pro cenovou akci daleko a za takových 300 v základu by už leckdo přimhouřil oko... Takže bych to viděl tak na 10 prodaných aut za základní cenu a na pěkných pár tisícovek v úžasné cenové akci... Pokud přijde.
Avatar - pallas
21. 2. 2008 14:16
Re: Sedany a hatchbacky s batohem
Berlingo a C4 Picasso?
Avatar - Blue Sun
21. 2. 2008 07:39
Re: Sedany a hatchbacky s batohem
Do čeho se vejdou tři dětské sedačky vedle sebe? Zatím jediná dvě auta, která mě napadla, jsou Fiat Multipla a Honda FR-V.
Avatar - pallas
21. 2. 2008 05:57
Re: Sedany a hatchbacky s batohem
Ja si nemozem pomoct, ale mne sa uz niekolko rokov majstrom v discipline "prilep kufor na hatchback" zda byt premiova znacka - BMW.
Zacalo to 7-kovou radou v 2002, to bol dost sok aj pre Nemcov, naviac v luxusnej triede. Ved to aj tomu autu skomplikovalo start predaja, kym si na to Nemci zvykli. Myslim ze nejakym faceliftom to neskor aj upravovali. A ze preco v USA je 7-ka BMW medzi 50 najhorsimi autami historie, podla casopisu Time? Okrem i-drivu aj "The other flaw? The silly bubble butt, called the Bangle Bustle, after lead designer Chris Bangle." v googli vam to pekne najde - heslo "Bangle Bustle"
[odkaz]

Bavoracka 5-ka. Aj dnes, ked ju vidim niekde v svetlej farbe, tak ma napadne, ci to auto nekonstruovali povodne ako 5-dverak? alebo len dali nejakym praktikantom dorobit zadok? [odkaz]

Pri trojke sa uz podstane umiernili, aj ked tie "japonske" zadne svetla, to ked som videl prvykrat, myslel som ze je to Mitsubishi alebo take nieco. Po case ale vcelku zvyk, myslim ze z trojice 3/5/7 ma najpodarenejsie proporcie pri pohlade zboku aj zozadu. Hlavne, ta bocna linia pokracuje az po zadne svetla, na rozdiel od 5 a 7.

No a ked prisla jednotka, videl som ju na obrazkoch najprv spredu. V ocakavani, aku nezvyklost zase uplacali na zadku auta, pozeram obrazky - a aha, hatchback :-)
Avatar - Pjenkava
21. 2. 2008 01:08
Motory
Opravdu povedená nabídka motorů :-) Stejné objemy, stejné výkony, jen buď diesel, nebo benzin. Tak by to mělo být. Já bych volil diesel :-!