Citroën C-Crosser: Dvouspojková převodovka DCS pro SUV s dvojitým šípem
Kromě toho prošel decentními úpravami interiér a turbodiesel žádá za své služby méně paliva, čímž klesly i dnes tolik sledované emise CO2.
Nová dvouspojková převodovka DCS (Dual Clutch System) má šest stupňů a je k mání v kombinaci s jediným motorem v nabídce. Přeplňovaný vznětový čtyřválec HDI 16V o objemu 2179 cm3 poskytuje výkon 115 kW (156 k) ve 4000 min-1 a točivý moment 380 Nm ve 2000 min-1.
Převodné ústrojí umožňuje automatický i manuální režim, k dispozici je jak klasický volič s polohami P, R, N, a D, tak i pádla pod volantem. Díky systému dvou spojek je řazení hladší, rychlejší a bez prodlev. Pokud motor přenáší točivý moment přes jednu ze spojek, druhá zůstává neaktivní. Nestačí-li řidiči rychlost řazení, může zvolit navíc sportovní mód, který reakce motoru na momentálně aktivní převodový stupeň ještě upraví.
C-Crosser s dvouspojkovým ústrojím dosahuje maximální rychlosti 198 km/h, z 0 na 100 km/h zrychlí za 11,1 s a v kombinaci spotřebuje 7,3 l/100 km. U verze s manuální převodovkou byla navíc snížena spotřeba motorové nafty o 0,3 litru na 7 l/100 km. Dynamické parametry (maximální rychlost 200 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,9 s) se nijak nezměnily.
Francouzské SUV s převodovkou DCS se bude nabízet ve specifikacích VTR+ a Exclusive. Výbava Exclusive byla také rozšířena o standardní montáž systému Bluetooth. Všechny verze pak dostaly automatické stěrače a nové chromované prvky v interiéru. Není samozřejmě zatím známo, zda tomu tak bude i na českém trhu. Zde se momentálně C-Crosser prodává s výbavami Collection a Collection+.