Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C5 čeká třetí facelift

David Bureš David Bureš 31. 1. 2013 • 01:43
12
49
Zobrazit náhledy (12)
Citroën C5 Citroën C5 Citroën C5 Citroën C5 Citroën C5 Citroën C5 Citroën C5
Aktuální generace francouzského modelu střední třídy se prodává od počátku roku 2008. Naposledy prodělala lehkou modernizaci v loňském roce.

Citroën C5 projde dalším faceliftem. V Číně byl totiž zachycen exemplář s jinou přídí než u současného provedení. Zatím není jisté, kdy se takto modernizovaná C5 dostane do Evropy.

Automobil disponuje novým předním nárazníkem a přepracovanou maskou chladiče, která opticky prochází až pod hlavní světlomety. Spojené chromované lišty v masce chladiče už dostaly sedany C-Elysée a C4 L (určený pro Čínu a Rusko) i loni modernizované malé MPV C3 Picasso.

Snímek středového panelu naznačuje, že kabina automobilu bude upravena jenom minimálně.

Na internet pronikla také brožura s technickými údaji tohoto Citroënu, která naznačuje, že nabídka motorů se v Číně zúží o benzinovou šestnáctistovku.

Na českém trhu je C5 v současnosti nabízena se šesti motory – zážehovým 1,6 THP (115 kW) a vznětovými 1,6 e-HDi (84 kW), 2,0 HDi (103 kW a 120 kW), 2,2 HDi (150 kW) a 3,0 HDi V6 (177 kW).

Zatím není jasné, kdy (a jestli) se modernizovaná C5 dostane na evropské trhy. Vůz má být oficiálně představen na dubnovém autosalonu v Šanghaji. Výroba čínské verze bude probíhat v místní továrně koncernu PSA Peugeot-Citroën, která je provozována ve spolupráci s automobilkou Dongfeng Motor.

Druhá generace Citroënu C5 za svůj životní cyklus prošla již dvěma menšími facelifty. Ten první z roku 2010 znamenal nové svítilny s diodovými světly pro denní svícení. Loňský upravil masku chladiče, do níž je zakomponováno modernizované logo automobilky se zakulacenými šípy.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Hlavne do plait vybavu
| 2. 2. 2013
Než jste mi to "prozradil" že mám problém s navigací či audiosystém jsem NEtušila.. ;-)
..Burmester v Porsche Panamera to sice opravdu NEní, ale problém s ním rozhodně také NEní - a já na (kvalitní) hifi DÁM, také doma jedno pěkné MÁM ;-)
PS: A náhodou vím, že majitel firmy na výrobu (jedněch z NEJlepších) reprosoustav na téhle planetě má jako pracovní vůz... Citroën C5 V6 :-)
Nápověda - seženete je (dle povrchu) již od 270.000 USD a hrají fakt FANTASTICKY :yes: :yes: :yes: ;-)
Plus mám takový dojem že ta autorádia používá(lo?) i Maserati, nebo někdo takový... :-)
PPS: To je holt VOLBA - zda klíček (a dvojité lichoběžníky s oddělenými těhlicemi) nebo kartu, no (CHÁPU že většina lidí dá přednost b)
(jak jsem již řekla) MNĚ reálně chybí sledování slepého/mrtvého úhlu - systém který ve vozech PSA již ne - v tomto starším modelu bohužel ne - a myslím že na závěr kariéry mu již spíš nebude implementován, že se ho dočkáme až v příští generaci...
(která bude představena zřejmě na některém z autosalonů příští rok)
Avatar - Hammunasakra
C5
| 2. 2. 2013
Ne ne - odpružení Hydractive i příští generace C5 velmi pravděpodobně bude mít. Jde o dražší konstrukci než tuctové odpružení = očekávala bych jej (tak jako u této generace) u "vyšších" motorizací, pro základní verze bude nejspíš opět k dispozici standardní odpružení (rsp. volba varianty odpružení).
Měla jsem na mysli použitou platformu z vyšší střední s "luxusnějšími" závěsy kol - příští generace bude již na "unifikované" platformě ála nové Volkswagen(y).
"Priestor" má škoda Superb jen a pouze před zadním sedadlem - a i to je méně KOMFORTní než to v C5 ;-)
PS: Na DS9 jsem docela HODNĚ zvědavá - tam bude (zřejmě) poprvé použit benzín-hybrid s výkonem ca 300 koní, možností dobíjení ze zásuvky a možná DOOPRAVDY výslednou nízkou spotřebou..
PPS: Ano "brouček brumlíček" V6 3.0 HDi biturbo už bude k mání již jen v JAGUARech či Land/Range ROVERech...
Pěkný den (třeba s C5 V6 :yes: :-)
Hlavne do plait vybavu
| 1. 2. 2013
Ona tam chybi vicemene kompletni pokrocila vybava, kterou lze dnes dodat dokonce i do aut nizsi tridy. Velkym problemem je vestavena navigace a audiosystem, ale tam moc neverim ze se nekdy moc zmeni, PSA tyhle veci neumi delat dlouhodobe, takze do nove C5 dodaji zase nejaky paskvil co skoro nebude fungovat.
Dale je C5 jedine auto ve stredni tride, ktere neumi bezklicove ovladani a ma sklopny klicek jak nejaka deset let stara sunka. Vicemene bez bezklicoveho ovladani by byla dnes uz osamela i v ramci nizsi stredni tridy a sem tam se tahle featura objevuje uz i u jeste mensich aut. Pak chybi skoro vsichni asistenti, adaptivni tempomat je ve stredni tride rovnez bezny.
Avatar - Hammunasakra
C5
| 1. 2. 2013
Mám to z "normálních" (německých) automagazínů - kde se občas nějaké info objeví, včetně skic příští generace - "definitivní" představení příští rok (těžko říci zda na jaře či až na podzim) a hned následně zahájení prodejů (zřejmě od začátku roku či "modelového roku" 2015?
Avatar - Hammunasakra
Hlavne do plait vybavu
| 1. 2. 2013
Do končícího vozu asi již nic moc doplňovat NEbudou, ale třeba hlídání slepého úhlu v zrcátkách (který PSA má) by si C5 "zasloužila" - jinak nevím co vám až TAK "chybí"

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku