Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C5 3,0 HDi (177 kW): Vrcholný turbodiesel se dostal na český trh s cenou 949.900,- Kč

Citroën C5
Citroën C5
Citroën C5
Citroën C5
57 Fotogalerie
Diskuze (112)
Chcete Citroën za milion korun? Od začátku července nabízí francouzská automobilka pro individualisty třílitrový turbodiesel do modelu C5. Standardní ceníková cena je 1.049.900,- Kč, do konce srpna se bude nabízet o 100 tisíc Kč levněji.

Po ukončení prodeje modelu C6 na českém trhu (vůz dostupný jen na objednávku) Citroënu několik měsíců v tuzemské nabídce chyběla jednoznačná vlajková loď. Tuto úlohu nyní přebírá vrcholné provedení sedanu střední třídy C5 s novým motorem 3,0 HDi. Tento agregát o výkonu 177 kW je nejsilnějším turbodieselem, který kdy Citroën do svých aut dodával. Zároveň je mezi neprémiovými sedany střední třídy unikátem – konkurence šestiválcové turbodiesely během let z tohoto segmentu stáhla, do příchodu motoru 3,0 dCi pro Renault Laguna tak nebude mít nová verze C5 přímého konkurenta.

Nový vznětový motor dává nejvyšší výkon 177 kW při 3 800 min-1, což znamená zlepšení o 18 % proti předchozímu 2,7 HDi. Maximální točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm od 1.600 do 3.600 min-1 , když v pásmu 1.400 až 4.100 min-1 neklesá pod 400 Nm. Při 1.500 min-1 je k dispozici maximum 422 Nm, což je o 17 % víc než u předchozího motoru. Po technické stránce došlo ke zvětšení objemu válců z 2.721 na 2.993 cm3, a to zvětšením vrtání i zdvihu. Vstřikování zajišťuje opět systém typu common-rail, stejně jako i všech motorů řady HDi. Novinka spočítá v tom, že tento systém, dnes již 3. generace, pracuje s tlakem až 2.000 bar oproti předchozím 1.650.

Vstřikovací trysky s 8 otvory oproti předchozím 6 umožňují přesnější dávkování paliva do válců a přitom je i nadále možné uvažovat až 5 vstříknutí v jednom cyklu: jeden nebo dva pilotní vstřiky, dva hlavní vstřiky a jeden dodatečný vstřik, který snižuje emise škodlivin. Rozprášení paliva je díky tomu homogennější, což zlepšuje spalování. Výsledkem je nižší hlučnost a zpracování škodlivin „u zdroje“. Vstřikovací čerpadlo dodává piezoelektricky ovládaným vstřikovačům jen palivo nutné k optimálnímu fungování motoru; zpětný tok paliva do nádrže je minimalizován.

Citroën C5 - ceny dieselových motorů (červenec 2009)
Motor1,6 HDi2,0 HDi2,0 HDi2,2 HDi3,0 HDi
Převodovka5M6M6A6M6A
Zdvihový objem [cm3]15601997199721792993
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Nejv. výkon [kW/min-1]80/4000103/4000100/4000125/4000177/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750320/2000320/2000370/1500450/1600
Max. rychlost [km/h]191204201219243
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,210,611,89,27,9
Komb. spotř. [l/100 km]5,65,87,16,57,4
Cena Base [Kč]559.900,-----
Cena Dynamique [Kč]604.900,-644.900,----
Cena Confort [Kč]-659.900,-709.900,---
Cena Exclusive [Kč]-739.900,-789.900,-799.900,-949.900,-

Výbava Exclusive je maximem, co se do C5 dodává. Obsahuje šest airbagů, ESP, asistent pro rozjezdy do kopce, elektronickou parkovací brzdu, tempomat, zadní parkovací senzory, hydraulické odpružení, dvouzónovou klimatizaci s klimatizovanou schránkou před spolujezdcem, bi-xenonové adaptivní světlomety, rádio s CD/MP3 a dvěma tunery, elektricky nastavitelná přední sedadla a čalounění v kombinaci kůže/látka. Samozřejmostí je centrální zamykání, elektrické stahování předních a zadních oken, elektricky nastavitelná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka nebo kůží potažený volant a hlavice řadicí páky.

Připlatit si je možné za přední parkovací senzory (+11 tisíc Kč). Tato položka je také součástí paketu NaviDrive 3D (+65 tisíc Kč), který obsahuje dále navigaci s 30GB harddiskem, přehrávač DVD, zesilovač, subwoofer, vstup USB a připojení Bluetooth. Paket Criollo (+130 tisíc Kč) obsahuje výše zmíněný audiosystém, ovšem bez navigace, dále kožené čalounění, boční airbagy pro zadní sedadla, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a alarm. Všechny jmenované položky kombinuje paket Criollo Plus za 180 tisíc Kč.

Vstoupit do diskuze (112)