Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C8: Dva nové diesely

Ladislav Čermák
Diskuze (1)
Francouzské MPV omladilo nabídku vznětových motorů

Velké francouzské MPV, které se uvedlo například tím, že jako první ve své kategorii obrželo 5 hvězdiček za ochranu posádky v crashtestu EuroNCAP, se na většině trhu podle očekávání prodává s velkou převahou především se vznětovými motory. Dosavadní dva diesely 2,0 a 2,2 HDi (79 a 94 kW) však podle konstruktérů již nevyhovovaly, takže byly nahrazeny moderním šestnáctiventilovým dvoulitrem HDi ve dvou výkonových verzích. Dvoulitr ve verzi 100 kW, který se již nějakou dobu prodává, postoupil několik ekologických úprav.

Původní dvoulitr 79 kW svou kariéru pod kapotou C8 neukončil definitivně - bude pokračovat jako zdroj síly pro automatickou převodovku. Obě nové varianty používají šestistupňovou převodovku, silnější je standardně vybaven částicovým filtrem. Oba produkují méně CO2 než 190g/km, což jim navíc v některých státech západní Evropy zajišťuje nižší zdanění. Ekologii je učiněno za dost hned dvakrát - v obou dieselech je totiž možné spalovat až 30% směs bionafty.

Slabší verze - 88 kW a 300 Nm - rozjede těžkou C8 až na 180 km/h a žádá za to jen 5,7 l nafty na 100 km, přičemž emise CO2 činí jen 182 g/km. Výkonnější vyvíjí 100 kW a 320 Nm, což stačí k dosažení 190 km/h, to vše za 5,9 l/100 km a 188g CO2 na kilometr. Datum uvedení na český trh ani předběžné ceny dosud nejsou známy.

Ladislav Čermák
Diskuze (1)