Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën - co nového a kdy

Ondřej Šuch
Diskuze (2)
Menší, ale agilní část koncernu PSA rozšíří "céčkovou" paletu modelů a u starších aut nabídne alespoň nové motorizace...

Poté, co koncern PSA po úspěšném útoku na středoevropského zákazníka zapustil betonové kořeny u Kolína i Trnavy, je každá zpráva o rozšíření jeho modelové nabídky drobným důvodem k radosti i pro národohospodáře. Coby obyčejní motoristé se ale spíše zajímáme co přijde, kdy a za kolik. Takže, co připravil dvojšíp letos?

Pozvolný start novinek zahájila možnost objednání modelu Picasso s dvoulitrovým zážehovém motorem a automatickou převodovkou. Model Xsara Picasso 2.0i 16V BVA je vybaven stokilowattovým motorem s maximem točivého momentu 190 Nm při 4100 otáčkách a spotřebuje průměrně 8,6 l benzínu na 100 km. V základu je i rozšířená bezpečnostní výbava včetně ESP. Zatímco ve Francii se auto prodává od prosince, v ČR se bude dát objednat od počátku března. Cena zatím není známa, osobně tipujeme cca 680.000,- Kč ve verzi Exclusive.

Dožívající Xsara, která bude v příštím roce nahrazena řadou C4, nabízí nově úsporný motor 1.4 HDi Common Rail s maximálním výkonem 50 kW. Agregát, který známe např. ze superšetřílkovské varianty C3, stojí o 24.000,- více, než stejný model ve výbavě X s motorem 1.9D/51kW. Moderní, agilní motor, ale uvidíme, jak si poradí například s Breakem… Jinak celá řada Xsara prošla drobnými kosmetickými změnami, především v exteriéru.

Asi nejočekávanější letošní novinkou Citroënu je multifunkční Pluriel, coupé/roadster/pick-up v jednom. Zatím je jisté, že bachratě elegantní vůz bude nabízen zatím pouze s motory 1.4i a 1.6 16V Sensodrive. Cena by se měla podle odhadu pohybovat mezi 470.000 – 510.000 za 1.4i s manuální převodovkou a 590.000 – 620.000 za 1.6 16V Sensodrive. Ve Francii se začne prodávat v březnu, do České republiky by se měly první exempláře dostat ještě před létem….

MPV C8 postupně rozšiřuje nabídku motorizace. Teprve pár dní je na českém trhu k dispozici verze Exclusive se zážehovým šestiválcem 3.0 24V a automatickou převodovkou za cenu 1.197.000 Kč. Ve Francii v červnu, u nás v srpnu pak přijde na trh verze s šestiválcovým turbodieselem.

Řada C5 dostane také koncem léta nový zážehový motor 2,2i 16V o výkonu 116 kW, který je už nyní v nabídce C8.

Posledním slovem Citroënu v roce 2003 bude model C2, který bude představen údajně již na konci léta, pravděpodobněji však v říjnu na autosalonu ve Frankfurtu.

Ondřej Šuch
Diskuze (2)