Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS3 WRC: Nástupce úspěšných soutěžních speciálů

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 10. 2010 • 03:01
41
Zobrazit náhledy (41)
Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3 Citroën DS3
Citroën v Paříži ve světové premiéře vedle nových modelů C4 a DS4 představil i nové náčiní pro mistrovství světa v rallye.

Po Xsaře a C4 bude francouzskou automobilku na tratích světových soutěží reprezentovat model DS3 WRC.

Citroën DS3 WRC se má stát důstojným nástupcem speciálů, jejichž základem byly třídveřové verze modelů nižší střední třídy. Nový soutěžní vůz vychází z výrazně menšího modelu DS3. Ten pro stavbu závodního vozu poskytl skelet karoserie, který je náležitě upraven pro zástavbu pohonu všech čtyř kol. Na výrobu bezpečnostní klece a vyztužení karoserie je použito celkem 40 metrů ocelových trubek.

K největším změnám oproti předchozím vozům kategorie WRC patří zcela nový motor o objemu 1,6 litru, který odpovídá novým předpisům FIA. Tato přeplňovaná pohonná jednotka je dílem divize Citroën Racing a poprvé v historii soutěžních speciálů francouzské značky je vybavena přímým vstřikováním paliva. Motor o objemu 1598 cm3 disponuje výkonem 221 kW (300 k) při 6000 min-1 a točivým momentem 350 Nm při 3250 min-1.

Od sezóny 2011 FIA zakázala používání automatických systémů a převodovky budou vybaveny klasickou řadicí pákou. Další zákaz představuje konec mezinápravových diferenciálů. Nápravy budou pevně propojeny a bude povolen jen systém, který odpojí zadní nápravu při použití ruční brzdy. Síla motoru u nového DS3 WRC je tedy přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky Sadev spolupracující s mechanickými diferenciály na přední a zadní nápravě.

Vedle techniky ukryté pod karoserií se DS3 WRC od svého produkčního příbuzného liší i upraveným zevnějškem, který je výsledkem testování v aerodynamickém tunelu. Nové jsou nárazníky i blatníky, které jsou rozšířeny pro použití 18palcových kol při soutěžích na asfaltu. Na zádi nechybí rozměrný spoiler. Citroën DS3 WRC je dlouhý 3948 mm, široký 1820 mm a má rozvor náprav 2461 mm. Nejostřejší produkční provedení DS3 Racing je dlouhé 3962 mm, široké 1717 mm a má rozvor náprav 2464 mm, takže v případě WRC se mírně zkracovalo.

První testovací muly DS3 WRC byly v provozu od konce roku 2009 a na vývoji se podíleli Philippe Bugalski, Sébastien Loeb, Dani Sordo a Sébastien Ogier. V akci uvidíme nový Citroën poprvé na Švédské rally, která se pojede od 10. do 13. února 2011.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud