Citroën ë-C3 má dostat nákladní verzi. Postavil by se užitkovému springu
Dacia Spring Cargo má zanedlouho dostat jen drobně dražšího, ale technikou mnohem schopnějšího konkurenta. Nejprve patrně půjde na trh ve Velké Británii.
Dacia Spring Cargo je jednou z nejmenších dodávek na trhu a odhlédneme-li od mikroaut, nemá přímou konkurenci. Měla by se jí však stát nová varianta Citroënu ë-C3, kterou francouzská značka podle informací britského webu Autocar chystá už na duben letošního roku.
Užitková ë-C3 má být dvoumístná se síťovou přepážkou za předními sedačkami; zadní místa i s pásy budou vymontovány. Objem nákladového prostoru bude 1,3 m3. To budou jediné rozdíly – přední sedačky i odpružení vozu bude mít štítek Advanced Comfort, stejně jako u osobní verze.
Vůz má také mít 44kWh baterii s možností rychlonabíjení výkonem až 100 kW, přední kola má pohánět standardní 113k elektromotor a dojezd má činit až 320 km na jedno nabití. To jsou všechno parametry oproti springu výrazně lepší – zejména rychlonabíjení je oproti 30 kilowattům springu více než třikrát rychlejší.

Přesto vůz nemá být výrazně dražší – bez DPH a po britské dotaci na užitková auta do zásuvky, která činí 35 % z ceny vozu do výše 5.000 liber (149 tisíc korun), má být 15.035 liber, tedy 447 tisíc korun. Spring Cargo v Británii přijde na 14.995 liber (446 tisíc korun) bez DPH.
Britské zastoupení Citroënu v tomto segmentu vidí potenciál. „Ford kdysi prodával tisíce užitkových fiest. Naším cílem je zčásti i oživení tohoto segmentu,“ řekl jeho šéf Greg Taylor. „Jsou lidé, kteří nepotřebují berlingo a (užitková ë-C3 – pozn. aut.) jim dá to, co trh nyní nedokáže nabídnout,“ dodal.
Novinka je součástí širšího plánu Citroënu na uvádění cenově dostupných elektromobilů na trh. Podle českého zastoupení značky se jí dočkáme i v Česku, a to ještě během jara. Zatím však není známo, v jaké ceně. Dacia Spring Cargo se u nás prodává od 505 tisíc korun s DPH, tedy 417 tisíc korun bez DPH. K mání je výhradně s výkonnějším, 65k elektromotorem a 30kW rychlonabíjením už ve standardu.