Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Tubik: Luxusní MPV inspirované dodávkami

Citroën Tubik
Citroën Tubik
Citroën Tubik
Citroën Tubik
51 Fotogalerie
Diskuze (17)
Francouzská automobilka si pro letošní IAA připravila koncept, který spojuje svět užitkových a osobních vozů. Jedná se zároveň o vzpomínku na minulost i pohled do budoucnosti.

Citroën Tubik svým jménem i designem exteriéru připomíná dnes již klasické užitkové modely francouzské značky. Inspirací pro designéry byl model TUB z konce třicátých let s technikou modelu Traction Avant a řada H, kterou charakterizovala karoserie z vlnitého plechu a pohon předních kol.

Zatímco modely, které posloužily jako zdroj inspirace pro návrh linií karoserie, byly čistě užitkovými stroji, tak koncept Tubik je zaměřen na přepravu cestujících. Jeho karoserie dlouhá 4,80 m, široká 2,08 m a vysoká 2,05 m nabízí prostor pro devítičlennou posádku.

Přístup do interiéru na pravé straně umožňuje vzhůru výklopná stěna. Po jejím otevření vznikne vstupní otvor ke všem sedadlům a nastupování usnadní schůdek, který vznikne sklopením prahu. Na levé straně jsou pouze dveře k prostoru pro řidiče.

V základním uspořádání má Tubik tři řady sedadel, které je možné uspořádat do různých konfigurací. Dvoumístnou přední lavici vedle sedadla řidiče lze například otočit proti směru jízdy. Prostřední řada sedadel může tvořit konferenční stolek nebo se může rozložit a spolu s třetí řadou sedadel vytvoří lůžko. Součástí výbavy konceptu zaměřeného na pohodlné cestování je samozřejmě i výkonný multimediální systém.

Prostor řidiče je částečně oddělen od ostatních cestujících a Citroën jej označuje jako cyclotron. V tomto kruhovém prostoru je umístěno anatomicky tvarované sedadlo, pedály, sloupek s volantem a přístrojový štít. Důležité provozní informace se řidiči zobrazující na průhledovém displeji před volantem a dvojici obrazovek, z nichž jedna je ve středu volantu. Na ní se promítají údaje z navigačního systému a obraz z parkovacích kamer. Zajímavým prvkem výbavy je startování pomocí snímače otisků prstů.

K pohonu konceptu slouží systém HYbrid4. V produkční verzi kombinuje turbodiesel 2,0 HDi (120 kW) pohánějící přední kola a elektromotor (27 kW) na zadní nápravě – celkový výkon je 147 kW. Citroën v případě Tubiku bližší informace o výkonech neuvádí.

Podvozek konceptu je vybaven adaptivním odpružením kol Hydractive. Kontakt s vozovkou mají na starosti 22palcová kola obutá do pneumatik s nízkým valivým odporem.

Vstoupit do diskuze (17)