Citroën za druhé světové války sabotoval německou armádu. Vtipný trik vymyslel šéf automobilky
Jistě víte, že automobilka Citroën letos slaví 100. narozeniny. Pojďme si společně připomenout jeden zajímavý příběh z její historie.
Vypravíme se za ním do 40. let minulého století, do doby druhé světové války, kdy Citroën musel dodávat vozidla německé armádě, která velkou část Francie okupovala.
Prezident automobilky Pierre-Jules Boulanger s tím samozřejmě nebyl spokojený, ale odmítnout výrobu pro nacisty si dovolit nemohl. John Reynolds v knize Citroën 2CV však popisuje jednoduchý nápad, kterým chtěl šéf automobilky Němce alespoň výrazně potrápit.
Boulanger totiž přišel s myšlenkou, že by se k nákladním vozidlům pro německou armádu dodávala měrka oleje s posunutými značkami. Jinými slovy, při kontrole by podle měrky bylo oleje v motoru dost, ve skutečnosti ho ale bylo o něco méně.
A tak se mohlo stát, že i přes důkladnou kontrolu vozu se občas zadřel motor. Samozřejmě nevíme, kolik automobilů tenhle problém potkal, ale ten prostý a přitom vtipný a zákeřný nápad se nám fakt líbí.