Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën zahájil prodej sedanu DS5 LS v Číně

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Luxusní sedan od Citroënu se skromnějšími proporcemi míří na trh. Je vyhrazen pouze pro čínskou klientelu.

Citroën DS5 LS se představil těsně před Vánoci 2013 překvapivě v Paříži, v Louvru. Nyní se začíná prodávat na čínském trhu, pro který byl také speciálně vyvinut. Jedná se o druhý model řady DS, který se v Říši středu, konkrétně v továrně v Šen-čenu vyrábí. Před šesti měsíci zde byla spuštěna produkce typu DS5. Ač je podle označení LS karosářskou variantou právě tohoto křížence, ve skutečnosti tomu tak není, jde o automobil velikostně spadající do evropské nižší střední třídy. Ovšem s patřičnou výbavou.

Sedan DS5 LS je 4,7 m dlouhý, 1,84 m široký a 1,5 m vysoký, podvozek disponuje na daný segment obřím rozvorem 2,71 m. Pod kapotami najdeme výhradně zážehové přeplňované čtyřválce 1,6 l s výkony 118 a 147 kW, o přenos síly na přední kola se stará šestistupňová samočinná převodovka.

Řada DS se prodává v Číně jako samostatná luxusní značka, po necelých dvou letech od uvedení má 56 dealerů. DS5 LS chce pochopitelně napomoci zvýšení jejího odbytu. „Čína je v současnosti největším světovým automobilovým trhem, ale nejrychleji zde také roste prémiový segment. Právě proto je on naší prioritou číslo 1 ohledně vývoje modelů DS,“ řekl výkonný ředitel linie DS Yves Bonnefont a dodal: „V téhle zemi jsme v ofenzivě více než kdy dříve, během roku jsme představili či ještě představíme tři modely. Loni v září to byl DS5, nyní DS5 LS a ve druhé polovině letošního roku bude následovat SUV.“

Vzpomene si ještě někdo, že Citroën tuto zkratku při jejím znovuvzkříšení vykládal jako Different Spirit? Při prosincovém debutu se však objevily reklamní nápisy DS Spirit Paris. Mimochodem, dvojitý šíp chce oddělit luxusnější a dražší linii DS od levnější C i v Evropě. „Pětka“ s přídomkem LS koneckonců jako první model klasický emblém Citroënu postrádá.

Zmíněný crossover vzejde z loňského konceptu DS Wild Rubis, který se ukázal loni v Šanghaji. Sériová verze se představí zřejmě již v Pekingu, do tamního autosalonu zbývají dva týdny a kousek, uskuteční se ve dnech 20.-29. dubna. O tom, že by se oba zmíněné modely mohly prodávat (a vyrábět) i mimo Čínu, dosud nepadlo ani slovo a zřejmě se tak nestane. DS5 si pochopitelně koupit můžeme.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - Francuz
4. 4. 2014 15:13
Re: Parada
Kiez by :-)
Avatar - M1chal
4. 4. 2014 15:02
Re: Parada
Ja myslím, že ano, možná jako nová C5 :-)
4. 4. 2014 14:32
Re: pěkné
Myslel som, ze to je Quoros. K cinskemu (a ruskemu) trhu patri zlato.
Avatar - Francuz
4. 4. 2014 09:12
Parada
Velmi pekne auto. Skoda ze sa nedostane k nam :-(
Avatar - Dinar
4. 4. 2014 07:25
Co je pod kabátem?
C4? Je čínská DS5 přebouchanou evropskou DS4 s kufrem?