CLA má Mercedes-Benzu pomoci opět se stát jedničkou mezi prémií
Mercedes-Benz ve čtvrtek 11.4. oficiálně uvedl na český trh vůz CLA. Ten automobilka označuje za důležitý model, má jí totiž pomoci se opět stát jedničkou mezi prémiovými značkami.
CLA je součástí nové kompaktní rodiny Mercedes-Benzů s pohonem předních kol, do které již patří hatchback (třída A) a MPV (třída B) a kterou v budoucnu rozšíří SUV GLA. CLA má hrát klíčovou roli v prodejích na mimoevropských trzích, a to kvůli tomu, že jsou sedany mimo Evropu velice oblíbené, prodeje v Číně nebo v USA navíc na rozdíl od Evropy neklesají.
Trojcípá hvězda chce kompaktním CLA nalákat především mladší zákazníky. V USA bude automobilka chtít lákat i nižší cenovkou – CLA začíná na 30.825 dolarech (cca 670.000 korun), zatímco podobně velká třída C stojí 36.255 dolarů (asi 718.000 Kč). V Česku činí první cena CLA 713.900 korun za benzinovou šestnáctistovku s 90 kW.
Mercedes-Benz již nejprodávanější prémiovou značkou býval v minulosti, v roce 2005 však tento titul přepustil BMW. V posledních dvou letech na tom stuttgartský výrobce byl hůře i než Audi. Loni měl Mercedes-Benz navíc nejmenší výnosnost z dané trojice.
CLA zatím nebojuje proti přímému konkurentovi – Audi i BMW nabízejí pouze o segment větší sedany. Tato výhoda však Mercedes-Benzu brzy skončí, Ingolstadt již odhalil konkurenční A3 sedan, V Mnichově se zase hovoří o řadě 1 s tříprostorovou karoserií.
Mercedes-Benz zatím CLA propaguje ve velkém stylu. Na americkém Super Bowlu byla vysílána reklama s modelkou Kate Upton, jeden z berlínských prodejců ve svém showroomu chce v rámci propagace postavit motokárovou trať a podium pro hiphopového zpěváka Chima.
Česká premiéra zase proběhla v pražském hotelu Hilton, moderátorem večera byl Leoš Mareš, přičemž mezi vystupujícími nechyběla taneční uskupení The Pastels a Ladylicious, hudební sestava BeatBurgerBand a známá kapela Chinaski.