Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes CLA, C a E: Tři sedany za stejnou cenu?

7. 2. 2013 • 12:30
37
Mercedes představil nový čtyřdveřový model CLA, který sice spadá pod třídu C, zároveň je ale delší než hierarchicky nadřazený model. Jak je to s cenami?

K novému Mercedesu známe už vše podstatné, včetně palety nabízených motorů, jejich cen, rozsahu standardní a příplatků za nadstandardní výbavu. Přímo se tedy nabízí možnost porovnat novinku se sedanem třídy C a rovnou i s ještě větší třídou E.

Jako základ srovnání vezmeme dieselový motor 220 CDI, který je všem třem modelům společný – s jednou výhradou: v třídě CLA je zabudován napříč, jeho točivý moment je snížený na 350 N.m a pohání přední kola.

U modelu CLA 220 CDI zaujme na první pohled vysoká cena – 943.800 Kč. Dokonce překonává nejlevnější verzi modelu C 220 CDI, CLA má ovšem standardně samočinnou převodovku, konkrétně dvouspojkovou 7G-DCT. Abychom srovnali podmínky, zvolíme u Céčka akční model Activity – příplatek 72.600,- za klasický automat, parkovací senzory a vyhřívání sedadel zvedá cenu na 970 tisíc.

Poslední dvě položky CLA chybí, stejně jako přední mlhovky, kožený volant a dvouzónová klimatizace. Do třídy C je zase nutné přiobjednat tempomat a 17palcová kola (standardem je rozměr R16). Nakonec CLA své vítězství uhájí, po dovybavení je to ale těsné, třída C vychází jen o tři tisíce dráž.

A jak to vypadá s E 220 CDI? Jako akční model Entry začíná pod milionem korun, za automat se ale připlácí 66 tisíc korun sedan a vyšší střední třídy má obecně vyšší příplatky. Sice jezdí standardně na 16palcových kolech, za sedmnáctky se ale připlácí 34 tisíc, dražší je i metalický lak nebo parkovací asistent. Ve srovnatelné výbavě proto třída E vychází o 130 tisíc dráž než CLA 220 CDI a C 220 CDI s automatem.

Mercedes CLA 220 CDI, C 220 CDI a E 220 CDI - srovnání cen a výbav
ModelCLA 220 CDIC 220 CDI ActivityE 220 CDI Entry
Motor125 kW/350 N.m125 kW/400 N.m125 kW/400 N.m
Základní cena [Kč]943.800,-970.420,-992.200,-
Samočinná převodovkaSS65.558,-
El. stahování oken P+ZSSS
Klimatizace dvouzónová15.551,-SS
Klimatizace manuálníS--
Kožený volant5.336,-SS
Litá kola R17S21.344,-34.304,-
Metalický lak19.515,-23.479,-26.528,-
Parkovací senzory20.582,-S22.259,-
Přední mlhovky5.641,-S-
TempomatS7.013,-S
Vyhřívání sedadel vpředu8.843,-S10.367,-
Cena při shodné výbavě [Kč]1.019.268,-1.022.256,-1.151.216,-

Sluší se dodat, že díky akčním nabídkám může být třída C v některých specifikacích levnější než CLA. Například akční model AMG Style dostává cenu pod úroveň CLA s AMG paketem a světly Intelligent Light System. CLA jako úplná novinka zatím žádné zvýhodněné balíčky výbavy nenabízí.

Témata
27. 2. 2013 18:24
áčko je hezký auto... i jako sedan
ale za mě nebrat.
Je to "sporťák"... a já už prostě nechci sportovat, ani náznakem.
A éčko už je zbytečně velký a přináší jen vyšší "prestiž".. takže u mě jasný - céčko s automatem a komfortním podvozkem, ortopedickýma sedačkama a špičkovou muzikou...
:-!
9. 2. 2013 02:58
Re: Z tých 3 áut by som si vybral...
Kupé je kupé je kupé. :-) Když nemůžeš/ nechceš počkat, můžeš koupit jinde. ;-)
9. 2. 2013 02:33
Re: Výsledek
C 350 Coupé. :-)
Avatar - happy_driver
8. 2. 2013 12:18
Re: Výsledek
chrudoš, to neries. Takyto nemoze vediet o dovodoch, preco zvolit CLA s primeranou vybavou a motorom namiesto podobneho C alebo prip. holeho E, ked musi dennodenne riesit elementarnejsie problemy......to tak proste je. Nie kazdy moze byt zakaznikom u Bentley, nie kazdy u MB atd. atd. .......a niekto len pozera cez plot do AAA, svet je uz taky.....
Avatar - happy_driver
8. 2. 2013 12:09
....
Len zopakujem, kto si ide kupovat MB, tak si kupi jednak ten model, ktory sa mu paci (a preto, lebo nanho ma) a po druhe, nebude si ho (snad) kupovat bez vybavy (mozno okrem taxikara). Normalne zmyslajucemu cloveku je divne, ak si niekto kupi vyssiu triedu v social edition, len aby mohol odparkovat pred barakom Ecko.....radsej si kupim C/CLA s primeranym motorom a vybavou, ktora ma nebude urazat. Pre Ecko pojdem, ak mam prostriedky na motorizaciu a vybavu, ktora k tomu autu nalezi. Ked som kupoval GLK, mohol som si za tie iste peniaze kupit nejake ML takmer v holobyte, ktore stalo v salone....preco by som to ale robil??? Ecko som isiel kupovat vtedy, ked som mal k dispozicii volny obnos, aby som si mohol kupit motorizaciu+doplnk. vybavu, ktoru som si vybral.
Cele debaty o porovnani cien aut s rozlicnych tried mi pripadaju trosku divne, ale to je asi zazite v ludoch. V blizkom zahranici bezne, avsak v nasich krajoch raritne, vidim najroznejsie znacky aut a velkosti so slusnou, prip. max. vybavou, ale s mensou karoseriou, alebo z nizsej triedy a s motorizaciou primeranou ucelu. Ked niekto cely den stravi jazdenim napr. po Viedni a okoli, tak stravi kopec casu v aute - nie je tazke odhadnut, ze mu bude logickejsie minut peniaze za vybavu a komfortne prvky, ako za zbytocne velku karoseriu ci motor (napr. jeden obch. partner jazdi na Golfe Variant 1,2TSI DSG, co je sice len 105k motorcek, ale zato v Highline a plus este nejake dalsie extras, co sa tam dali napratat. V nasich krajoch by obdobny chlapik "potreboval" aspon Octavku kombi alebo Passat Variant s 2,0TDI).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku