Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co má první Citroën C4 společného s úžasným Bugatti Tourbillon?

Bugatti Tourbillon
Bugatti Tourbillon
Bugatti Tourbillon
Bugatti Tourbillon
64 Fotogalerie
Ondřej Šámal

Jeden z nejexkluzivnějších automobilů příštích let dorazí s prvkem, který jsme u první generace násobně levnějšího Citroënu C4 moc oblibě neměli.

Francouzská automobilka, která patří pod koncern Volkswagen, minulý týden představila novou generaci svého špičkového hypersportu Tourbillon. Ten se od svých předchůdců v podobě modelů Veyron a Chiron liší zcela novým pohonem. Místo čtyřikrát přeplňovaného agregátu W16, který vznikl spojením dvou vidlicových osmiválců, přijíždí se zcela nově vyvinutým atmosférickým vidlicovým šestnáctiválcem o výkonu 735 kilowattů, jemuž pomáhají hned tři elektromotory. Díky nim systémový výkon dosahuje 1324 kW, tedy 1800 koní!

Mechanické mistrovství ovšem nenajdeme pouze v motorovém prostoru, ale také v kabině. Pominu-li středový displej vyjíždějící z palubní desky, stojí za zmínku krásný volant s rameny nezvykle v poloze 6 a 12 hodin.

Ten se pyšní totožnou vychytávkou, jakou si pamatujeme například z první generace konvenčního Citroënu C4 (a také ze soudobých modelů C4 Picasso a C5). Ten totiž přišel s volantem s pevným středem, který měl mimo jiné zajistit správnou polohu vystřeleného airbagu při jakémkoliv natočení věnce. Tuhle vymoženost ovšem Citroën nepředstavil jako první. Objevila se totiž již například u Maserati Bumerang z roku 1972. Pevný střed volantu navíc najdeme také u konkurence Bugatti Tourbillon v podobě švédského Koenigsegg Jesko.

Zapomenout zmínit krásně vyvedené analogové budíky, by byl hřích. Bugatti šlo naštěstí proti proudu a místo levnějšího, avšak na informace bohatšího digitálního displeje zvolilo mistrovsky zpracované ciferníky, na kterých značka spolupracovala se švýcarskými hodináři.

Video placeholder
Bugatti Tourbillon • Zdroj: Bugatti

Trojice fyzicky spojených budíků z titanu dohromady váží jen okolo 680 gramů. Strojky jsou vyrobeny tak, že mají toleranci pouze 5 až 50 mikronů neboli 0,005 až 0,05 milimetru. Na centrálním displeji se zobrazuje aktuální rychlost a otáčky šestnáctiválce. Tempo si pro jistotu můžete zkontrolovat také na displeji pod analogovým budíkem. Nalevo pak najdeme teplotu vody a oleje, stav akumulátoru a palivoměr. Vpravo se ukazuje, kolik výkonu ze zmíněného vidlicového agregátu o objemu 8,3 litru aktuálně dostáváte.