Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co má první Citroën C4 společného s úžasným Bugatti Tourbillon?

Ondřej Šámal
Diskuze (8)

Jeden z nejexkluzivnějších automobilů příštích let dorazí s prvkem, který jsme u první generace násobně levnějšího Citroënu C4 moc oblibě neměli.

Francouzská automobilka, která patří pod koncern Volkswagen, minulý týden představila novou generaci svého špičkového hypersportu Tourbillon. Ten se od svých předchůdců v podobě modelů Veyron a Chiron liší zcela novým pohonem. Místo čtyřikrát přeplňovaného agregátu W16, který vznikl spojením dvou vidlicových osmiválců, přijíždí se zcela nově vyvinutým atmosférickým vidlicovým šestnáctiválcem o výkonu 735 kilowattů, jemuž pomáhají hned tři elektromotory. Díky nim systémový výkon dosahuje 1324 kW, tedy 1800 koní!

Mechanické mistrovství ovšem nenajdeme pouze v motorovém prostoru, ale také v kabině. Pominu-li středový displej vyjíždějící z palubní desky, stojí za zmínku krásný volant s rameny nezvykle v poloze 6 a 12 hodin.

Ten se pyšní totožnou vychytávkou, jakou si pamatujeme například z první generace konvenčního Citroënu C4 (a také ze soudobých modelů C4 Picasso a C5). Ten totiž přišel s volantem s pevným středem, který měl mimo jiné zajistit správnou polohu vystřeleného airbagu při jakémkoliv natočení věnce. Tuhle vymoženost ovšem Citroën nepředstavil jako první. Objevila se totiž již například u Maserati Bumerang z roku 1972. Pevný střed volantu navíc najdeme také u konkurence Bugatti Tourbillon v podobě švédského Koenigsegg Jesko.

Zapomenout zmínit krásně vyvedené analogové budíky, by byl hřích. Bugatti šlo naštěstí proti proudu a místo levnějšího, avšak na informace bohatšího digitálního displeje zvolilo mistrovsky zpracované ciferníky, na kterých značka spolupracovala se švýcarskými hodináři.

Video se připravuje ...

Trojice fyzicky spojených budíků z titanu dohromady váží jen okolo 680 gramů. Strojky jsou vyrobeny tak, že mají toleranci pouze 5 až 50 mikronů neboli 0,005 až 0,05 milimetru. Na centrálním displeji se zobrazuje aktuální rychlost a otáčky šestnáctiválce. Tempo si pro jistotu můžete zkontrolovat také na displeji pod analogovým budíkem. Nalevo pak najdeme teplotu vody a oleje, stav akumulátoru a palivoměr. Vpravo se ukazuje, kolik výkonu ze zmíněného vidlicového agregátu o objemu 8,3 litru aktuálně dostáváte.

Ondřej Šámal
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - Martin911Turbo
26. 6. 2024 12:21
Re: Bugatti vs Citroën
Manželka měla C4 coupe, volant nám vůbec nevadil a ovládání audia i tepmomatu jsme měli pod volantem na těch malých páčkách, takže nebyl problém
Avatar - Ham.
25. 6. 2024 23:22
Re: Tak konecne sa uskutocnuju moje mokre sny z pred par rok
Nesmysl, PHEV stejné koncepce jako tento Tourbillon měl koncern už před více než 10 roky dávno před Tourbillonem. Jediný rozdíl byl, že používal atmosférický V8 místo V12. To auto se jmenuje Porsche 918.
Avatar - Mikesus
25. 6. 2024 21:33
Re: Tak konecne sa uskutocnuju moje mokre sny z pred par rok
Jo, zní to zajímavě. V tomhle si myslím, že spalovaky zůstanou pořád.
Avatar - Mikesus
25. 6. 2024 21:31
Re: Redakce
Někdo ukřivděný nebo co? Jo na tebe si zasedli a mažou ti příspěvky porusujici pravidla.
Něco k tématu něco nemáš, nebo budeš řešit chybějící "v". Nějaký ten překlep nebo chybu najdeme skoro všude.
Avatar - Egi
25. 6. 2024 15:37
Bugatti vs Citroën
Jasně, že u C4 to lidi moc rádi neměli. Protože kromě pevného airbagu, který by byl asi každému jedno, byla na středu pevná i multifunkční tlačítka. A to byl děs. Člověk musel pustit volant, aby přepnul písničku na rádiu, tedy přesný opak toho, proč multifunkční volanty vnikly. Když se podíváte do Bugatti, tak multifunkce je stále na věnci volantu a tedy se pohybuje s ním a dokážete jí ovládat při jízdě, aniž byste pustili volant. Ta tlačítka, co jsou připevněná ke středu jsou pro startování a změnu jízdních režimů, tedy něco, co při jízdě stejně neděláte palcem v zatáčce