Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Construct Safetronic CS1: bezpečně, ale hlavně nenápadně

Ondřej Láník Ondřej Láník 22. 10. 2004 • 04:05
18
9
Zobrazit náhledy (18)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Světovou premiéru si tento týden odbylo nové zabezpečení aut Safetronic CS1, které v Praze představily společnosti CONSTRUCT a Secar Bohemia. Unikátní, patentově chráněné zařízení, nevyžaduje žádnou obsluhu ze strany řidiče a samo zamyká řadicí páku.

Světovou premiéru si tento týden odbylo nové bezkontaktní automatické zabezpečení aut Safetronic CS1, které představily dvě ryze české společnosti CONSTRUCT A&D, a.s. a Secar Bohemia, a.s.. Unikátní, patentově chráněné zařízení nevyžaduje žádnou obsluhu ze strany řidiče a samo zamyká řadicí páku, případně volič rychlostí automatické převodovky.

Zkušený výrobce mechanických zabezpečovacích systémů společnost CONSTRUCT A&D, a.s. je podobně jako mnoho dalších dodavatelů autopřísluřenství postaven před zásadní rozhodnutí, totiž, jakým směrem rozširovat nabídku svých výrobků. Automobily, byť jsou vyráběny pod křídly několika koncernů, jsou stále různorodější a požadavky zákazníků stále vyšší. V oblasti zabezpečení vozů za sebou máme dekádu, která přinesla řadu řešení jak v pravý čas znehybnit vozidlo. Jakostní ocelí obklopenou řadící páku by si dnes do nového vozu již nikdo nenechal namontovat, všechno směřuje k jednodušší obsluze, vyžadující od řidiče minimum pozornosti. Těmito požadavky byl určen také směr vývoje nového zařízení, které mělo tento týden v Praze světovou premiéru.

Safetronic CS1, zamyká řadicí páku v poloze zpátečky po vytažení klíčku ze zapalování. Pro jeho odblokování je třeba přiložit elektronický čip na určité místo v interiéru vozidla, pod nímž se skrývá identifikační modul. Ten vyhodnotí, zda se jedná o oprávněného uživatele, a během několika sekund řazení odblokuje. Odpadá tak povinnost řidiče zařízení obsluhovat, z interiéru vozidla zmizí zámkové vložky a zlodějům se velmi výrazně ztíží možnost zaparkovaný automobil zcizit.

Na našich fotografiích jsou vidět modely středové konzole se zabudovaným Safetronicem nebo i skutečná zabezpečená vozidla. Po zakoupení je identifikační modul zabudován na jedno z míst v čalounění interiéru a toto místo je označeno červenou nálepkou. Vzhledem k malým rozměrům je možno umístit modul na různá místa, dle přání řidiče, tedy nejen na středovou konzolu, ale také do dveří, nebo stropu. Jakmile jste si jisti polohou modulu, jeho častým používáním, můžete samolepku odstranit a pak už se vlastně vůbec nepozná, že je vozidlo vybaveno zabezpečením Construct Safetronic CS1. Pokud tedy ztratíte klíče od vozu, musí případný nenechavec ještě hledat místo, kam přiložit čip. Hledání správného místa je ztíženo tím, že čip je třeba ponechat nad modulem nejvýše 10 cm a to po dobu půl sekundy, takže zkusmé "projíždění" čalounění interiéru je poměrně zdlouhavé.

Vývoj Safetronicu trval tři roky a byl podroben náročným provozním zkouškám. Skládá se z mechanické části, která je schopna dlouhodobě odolávat snahám o rozbití, odvrtání či zmrazení kapalným dusíkem, a z elektronické řídící jednotky. Ta je naprogramována tak, aby eliminovala všechny případné chyby řidiče při manipulaci, a to jak během jízdy, tak i při zastavení vozidla například na křižovatce. Safetronic CS1 je schopen pracovat při teplotách od -40 do 110°C (to bylo také prezentováno na funkčních zahřátých resp. zchlazených exponátech, viz fotogalerie). Provoz byl testován na sérii výrobků na 100 000 cyklech bezchybného chodu. Safetronic byl schválen do provozu ministerstvem dopravy.

Zajímavé řešení, se kterým přicházejí dva největší evropští výrobci zabezpečení a následného vyhledávání odcizených vozidel společnosti Construct a Secar Bohemia, je plně kompatibilní se všemi typy systémů vyhledávání Sherlog společnosti Secar Bohemia. Pro uživatele tak bude jeden elektronický čip ovládat obě zařízení.

Safetronic žádným způsobem nenarušuje mechanickou ani elektronickou výbavu vozidla, jedná se o zcela autonomní systém.

Safetronic je možno montovat do všech značek a typů osobních aut, později příjdou na trh také verze pro užitková vozidla. Jeho cena je stanovena na 15000 korun, přičemž pojišťovny budou při jeho používání poskytovat až 20% slevy z ceny pojistného, což může pro jeho majitele znamenat rychlou návratnost vynaložených investic.

V současné době si můžete Safetronic pořídit v montážních centrech společností Construct A&D, a.s. a Secar Bohemia, a.s., v budoucnosti se počítá i s montáží u vyškolených prodejců aut jednotlivých značek.

V souvislosti s nenápadností zařízení je zajímavá také úvaha nad tím, zda by se měl majitel snažit informovat zloděje o přítomnosti Safetronicu CS1 klasickou samolepkou nebo logem na zádi vozu (a odradit tak potenciálního pachatele, který se ale může na toto vozidlo důkladněji připravit), nebo zda naopak vše tajit a využít "momentu překvapení", kdy zloděj objeví nástrahu teprve ve voze a je zde pravděpodobnost, že jej tato situace nečekaně zdrží nebo odradí od krádeže...Co si o tom myslí čtenář Auto.cz?





komerční sdělení:

Výhodné nákupy pneumatik v e-obchodech

E-obchody vám dnes nabízejí dodání objednaných pneu do 24 hodin či přímo kompletní přezutí v partnerských pneuservisech. Při objednání kompletní

sady kol s disky montáž zdarma a samozřejmě velmi výhodné "internetové"

ceny. Jedním z nich je i úspěšný specializovaný obchod Pneuexpert.cz.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku