Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Continental HD Hybrid - Univerzál

Ladislav Černý
Diskuze (0)
Nová pneumatika HD Hybrid doplňuje specializované druhé řady obutí HTW a HSW.

Odhalení modernizovaného obutí Continental pro dálkovou přepravu a luxusní autokary jsme představili v minulém vydání AutoProfi. Tentokrát se podíváme na pneumatiku HD Hybrid, která doplňuje portfolio novinek.

Špičková technologie dezénu dovoluje „hybridnímu“ obutí univerzální použití. Continental HD Hybrid pokrývá nejen požadavky dálkové dopravy s dlouhými jízdními etapami, ale také potřeby regionálního transportu s různým stavem vozovky. Díky novému žebrování s kombinovanou pásovou a blokovou strukturou obutí zajišťuje maximální záběr při dále optimalizované ekonomičnosti provozu. Continental tak přihlíží ke změněným požadavkům v silniční nákladní dopravě, ve které jediné vozidlo musí být schopné zvládat nároky mezinárodní i vnitrostátního trasnportu.

Nově vyvinuté provedení dezénu kvalifikuje pneumatiku HD Hybrid pro mimořádně široké spektrum použití včetně různé kvality vozovky. Díky univerzálnosti doplňuje pneumatika HD Hybrid obě úspěšné řady plášťů druhé generace. Z hlediska vstupních investic nabízí nejekonomičtější použití na dálkových trasách a pro různé úkoly v regionální dopravě, které byly na trh uvedeny v minulém roce.

Inovační změny s kombinací pásového a blokového dezénu dávají pneumatice HD Hybrid všestranný charakter. Provedení podélných drážek, zkonstruovaných pro optimální valivý odpor, s výrazně větší hloubkou dezénu pro mimořádně dlouhou životnost zaručuje nízkou spotřebu na rovných dálničních úsecích. Dva systémy drážek a lamel, zkonstruované speciálně pro tuto pneumatiku, zaručují jejich konstantní podíl po celou dobu provozu pneumatiky. Zároveň tak zajišťují konstantní přenos brzdných a záběrových sil.

Lamela

Díky inovační 3D technologii se lamela v polovině životnosti pneumatiky přemění na drážku protaženou až k základu běhounu. Struktura inverzního dezénu, která u nového pláště tvoří drážku, se navíc při poloviční hloubce zúží. V místě původní prohlubně vznikne 3D lamela. Pneumatika tak v průběhu životnosti mění svou tvář, aniž by se zmenšovaly přednosti univerzálního provedení.

Tato technologie zaručuje konstantně vysokou trakci na ledu i sněhu a příznivé jízdní chování za mokra od prvního až do posledního kilometru použití. Konstrukční zaměření na co nejnižší valivý odpor staví obutí HD Hybrid na ekonomickou špičku ve své třídě.

Nejnovější člen řady pneumatik Continental využívá technologii kostry druhé generace. Čtyři vrstvy trojúhelníkového nárazníku přitom absorbují síly z příčných a radiálních směrů. Objem vzduchu, který je u všech modernizovaných typů pneumatik výrazně větší, zřetelně zvyšuje zatížitelnost a kilometrový výkon. Pro mimořádně stabilní uložení na ráfku a menší pohyblivost byla upravena patka s ocelovou výztuhou. HD Hybrid samozřejmě disponuje také patentovanou technologií AirKeep, jež prodlužuje zachování správného natlakování díky silně zhuštěné struktuře molekul vnitřní vrstvy.

Nový typ obutí přebírá důležitou roli také v regionální dopravě, která svými proměnlivými oblastmi použití klade na moderní obutí pro užitková vozidla mimořádně vysoké nároky.

Nová pneumatika HD Hybrid bude k dispozici v rozměrech 295/60 R 22.5, 315/60 R 22.5, 315/70 R 22.5, 295/80 R 22.5 a 315/80 R 22.5.

Ladislav Černý
Diskuze (0)