Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ContiPressureCheck: Velký bratr

Ivo Semrád
Diskuze (1)
Kontrola tlaku v pneumatikách chrání nejen obutí před zbytečným opotřebením a nárůstem spotřeby paliva, ale rovněž zhoršenou ovladatelností vozidla.

Systém kontroly tlaku v pneumatikách ContiPressureCheck spojuje zkušenosti společnosti Continental a znalosti z různých oblastí, jako jsou pneumatiky, technologie senzorů a přístrojového vybavení, do jednoho výrobku. Systém poskytuje nejen přesné údaje o tlaku vzduchu a teplotě v pneumatikách, ale představuje pro provozovatele vozového parku také cenný ukazatel pro účinné řízení spotřeby paliva a správu pneumatik. Vše dohromady může přispět ke snížení provozních nákladů.

Senzor průběžně zaznamenává hodnoty tlaku vzduchu a teploty, které naměřil. Údaje bezdrátově zasílá v pravidelných intervalech přijímačům v autobusu nebo nákladním vozidle či návěsu. Elektronická kontrolní jednotka zobrazuje vyhodnocené údaje na displeji v kabině řidiče. Řidič tak může kontrolovat stav svých pneumatik v reálném čase. Při nesrovnalostech mezi stanoveným a aktuálním tlakem vzduchu v pneumatice systém ContiPressureCheck ihned řidiče varuje, takže může učinit okamžitá opatření pro zajištění správného tlaku. Při náhlé ztrátě vzduchu systém okamžitě spustí alarm.

V průměru je na cestách zhruba dvanáct procent užitkových vozidel s příliš nízkým tlakem vzduchu v pneumatikách. Tím se zvyšuje valivý odpor a rychle stoupá spotřeba paliva a emise CO2. Při příliš nízkém tlaku vzduchu se současně zmenšuje stabilita vozidla, zvyšuje se teplota pneumatiky a zkracuje se její životnost.

„U více než 90 procent všech defektů pneumatiky předchází závadám plíživá ztráta tlaku v pneumatice. Tomuto lze pomocí systému ContiPressureCheck spolehlivě zabránit,“ říká Herbert Mensching, ředitel marketingu a obchodu pneumatik pro nákladní vozidla pro Evropu, Střední východ a Afriku.

Montáž systému ContiPressureCheck je jednoduchá. Pro upevnění senzoru, který je zhruba dva centimetry velký a váží méně než dvacet gramů, se na vnitřní stranu pneumatiky nalepí gumový držák. Při výměně obutí lze senzor z tohoto držáku vyjmout a opětovně použít v nové pneumatice. Přijímač je pevně namontován na rámu vozidla, systém funguje se všemi značkami pneumatik a na všech vozidlech.

Ivo Semrád
Diskuze (1)
11. 9. 2014 15:35
Už to funguje
V Latinské Americe mají prakticky všechny trucky a autobusy ke všem kolům přivdený vzduch z kompresoru. Nemám tušení, jak to funguje, ale počítám, že řidič může měnit tlak v kolech za jízdy.
[odkaz]