Corvette: Dostane příští model pohon 4x4?
Nový systém XWD (cross wheel drive) v Saabu 9-3 využívá k rozdělování hnací síly elektronicky řízenou mezinápravovou spojku Haldex. Na zadní nápravě je navíc elektronicky řízený diferenciál eLSD se zvýšenou svorností. Srovnáváním dat vstupujících do řídicí jednotky může elektronika rozhodnout až o 40procentní změně v distribuci hnacího momentu mezi kola zadní nápravy. Ve výsledku tak systém významně reguluje stáčivost vozu.
Pokud příští Corvette opravdu dostane pohon všech kol, bude fungovat opačně – při běžných podmínkách bude většina točivého momentu distribuována na zadní kola a přední náprava se připojí pouze při ztrátě adheze. Technici GM ani firmy Haldex pochopitelně nechtěli nic komentovat. O příští generaci Chevroletu Corvette, který by měl mít výkon kolem 441 kW (600 k), se ví pouze to, že si uchová koncepci s motorem vpředu, protože vývoj modelu s motorem uprostřed by byl příliš drahý.