Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Corvette Stingray 2014: Osmiválec 6,2 l má 335 kW a 610 N.m

Michal Fokt Michal Fokt 14. 1. 2013 • 14:10
59
34
Zobrazit náhledy (59)
Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette
GM oficiálně představil sedmou generaci sportovního vozu Corvette. Nese opět přídomek Stingray a je skutečně působivý.

Po dlouhé špionážní anabázi je tu konečně oficiální představení Corvette C7, tedy sedmé generace amerického sporťáku, jehož historie se píše od roku 1953. Stejně jako druhá (1963-1967) a třetí (1969-1976) generace je označena Stingray, ale to je asi jediný odkaz do minulosti, který na autě můžeme najít. Jinak se jedná o pokračovatele designérského směru, daného současnou Corvette C6, jenž je ale v souladu s duchem doby ještě svalnatější, agresivnější a ostřeji řezaný. Je znát, že byla využita celá řada stylistických řešení, které přinesl už v roce 2009 koncept Stingray.

Kromě nepochybně efektně pojaté evoluce designu ale se šťastnou sedmičkou přichází i jedna radikální změna - asi vás to šokuje, ale zadní svítilny už nejsou kulaté, ale jako zbytek auta pořádně hranaté, což ovšem se zbytkem auta náramně ladí, takže věřím tomu, že fandové značky (rádi) prominou. Docela slušný úlet je také výfuková baterie uprostřed zadního nárazníku. Dvě dvojice výfuků, pár výfuků nebo jediná koncovka ,tohle všechno známe, ale čtyři kulaté laufy vedle sebe, to je mazec. Ale i tohle bude zcela jistě jedna z markant nového vozu, podle které jej dokážete ihned a neomylně identifikovat.

Ale zanechme povídání o designu, od toho máme galerii, takže si každý může udělat obrázek sám, pojďme se věnovat technice.

Srdcem všech budoucích C7 bude nově vyvinutý small block LT1 V8 o objemu 6,2 l s přímým vstřikováním, plynule proměnným časováním ventilů a deaktivací poloviny válců. Má výkon 456 koní (335 kW) a točivý moment 610 N.m. Inženýři GM se ale chlubí zejména tím, že vzrostl točivý moment v nízkých otáčkách (1000-4000/min), kde standardní Vette má nyní sílu jako dosavadní Z06 se sedmilitrovým LS7! Motor je zkombinovaný standardně se sedmistupňovým(!) manuálem Tremec TR6070 s funkcí automatických meziplynů, jenž lze alternativně nahradit šestistupňovým automatem. Manuál v paketu Z51 Performance Package nabídne navíc i hodně krátké zpřevodování.

Corvette C7 se chlubí také snižováním hmotnosti nosné konstrukce včetně hliníkového rámu i dalších komponentů a ačkoli neudává zatím přesná čísla, chlubí se tím, že poměr váhy a výkonu je lepší, než u Audi R8 nebo Porsche 911. Hmotnost by měla být i díky použití architektury transaxle rozdělena mezi obě nápravy přesně v poměru 50:50.

Podvozek využívá třetí generaci magnetických tlumičů Bilstein a zadní poháněná kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport mají standardně 10x19“ kola, zatímco vpředu jsou ráfky 8,5x18“. Paket Z51 upgraduje na 8,5x19“, respektive 10x20“ kovaná kola, což autu umožní dosáhnout příčného zrychlení 1g. Přenos síly na kola zajišťuje u Z51 elektronicky ovládaný diferenciál se zvýšenou svorností (eLSD), jenž v řáadu desetin sekundy dokáže rozdělovat točivý moment mezi pravé a levé kolo. Corvette C7 přešlo na elektrický posilovač řízení, slibuje ale, že bude lepší, než dosavadní hydraulika a to i díky dramatickému zvýšení tuhosti.

Když dojde na nejhorší, připraveny budou čtyřpístkové brzdy Brembo se 320mm disky vpředu a 338 mm kotouči vzadu(?), které mají o 35 % větší styčnou plochu než brzdy u C6. Brzdný výkon se zlepšil o 9 %. Balíček Z51 zvětšuje průměr předních kotoučů na 345 mm a oproti dosavadní verzi Grand Sport brzí o 5 % lépe. Připravena pomoci bude i elektronika v podobě systémů StabiliTrak a Performance Traction Management se třemi režimy péče o život a zdraví posádky. Nechybí ale ani systém launch control.

Související články

Témata
Avatar - Alpinis182
17. 1. 2013 15:09
Re: GT-R
Mi to zase připomíná první generaci Octavie... Víš jak, taky to má 2 světla, 4 kola, 2 zrcátka... >:-[]
(sorry) >:D
Avatar - Alpinis182
17. 1. 2013 15:07
Re: příliš prvoplánová moderna
Koukám na to... A Camaro je z té americké trojice muscle /mustang, challenger/ ten nejmenší, takže C7 asi nebude žádný obr...
Avatar - Dinar
17. 1. 2013 13:23
C7ka je příběh o tom,
jak si to C6ka rozdala na mezi s GT-Rkem a pískalo jim to Ferári. Ale není ten bastard ouplně nejhorší. ;-)
17. 1. 2013 13:12
Vše už jsme někde tak trochu viděli.
Exteriér až nápadně podobný Ferrari F12 Berlinetta - hlavně přední partie a spodní část zadního nárazníku s difuzorem, zadní lampy "vypůjčené" z Camara. Nevypadá to špatně, ale v americe evidentně došly nápady. Ten kdo v interiéru navrhl "oblouk" nad palubní a přístrojovou deskou, který se táhne od výplně řidičových dveří až ke středovému tunelu, tráví evidentně moc času v Audi R8. Ale pojede určitě nezkutečně.
15. 1. 2013 07:27
Pěkný!
Hodně to poevropštili:-) jestli to bude mít pořád takovou příjemnou cenovku tak to je super kup. A interiér, jakože na interiéry moc nedám, tak ten už je opravdu moc pěkný

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku