Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Corvette v problémech: Dvě svolávací akce i fatální poruchy motoru

Ondřej Chamilla
Diskuze (49)
General Motors oznámilo, že dodávky úspěšného modelu Corvette modelového roku 2015 byly pozastaveny kvůli dvěma svolávacím akcím.

Celkově bylo tohoto roku již uspořádáno 67 svolávacích akcí na vozy koncernu GM, přičemž dvě poslední se týkají Corvette modelového roku 2015. Ta má problémy s airbagy a lanovody parkovací brzdy. Jedná se o téměř 2.800 vozů, dobrá zpráva ale je, že jen zlomek z nich již doputoval až k zákazníkům. Okolo 2.000 kusů má problémy s airbagem a většina z nich stále stojí v továrně Bowling Green v Kentucky.

Co se týče airbagů, jedná se o poměrně vážnou závadu, kdy se vak může při nehodě uvolnit a způsobit tak řidiči rozsáhlá zranění. Čelní airbag na řidičově straně tedy bude u těchto vozů vyměněn za modifikovaný kus. Zbylých 800 aut, z nichž 700 je stále u dealerů, bylo vyrobeno bez jednoho z lanovodů parkovací brzdy.

Zajímavější je ale informace časopisu Car &Driver, jehož dlouhodobě testovaná Corvette C7 modelového roku 2014 musela podstoupit výměnu motoru již při 9.656 km kvůli fatální závadě. Na tom není nic až tak zajímavého, to se může stát, jenže podle údajů magazínu roste počet vozů, u kterých bylo nutné motor rovněž vyměnit. General Motors tak v současné době analyzuje problém a zatím to vypadá na vadný olejový filtr, který propouští kousky kovu do motoru. Přitom legendární motory small block jsou téměř 60 let celosvětově oblíbené právě pro kombinaci vysokého výkonu a jednoduché, spolehlivé konstrukce.

Ondřej Chamilla
Diskuze (49)
Avatar - CommonUser
16. 9. 2014 09:07
Re: GM a kvalita
Toto rozpravaj takemu, co sa v tejto branzi nepohybuje profesionalne (nie, nie ako skladnik u druhovyrbcu ... neboj). Vsade je to rovnake. Miera je potom urcena viacerymi faktormi.
Avatar - dolfi
15. 9. 2014 19:24
Re: GM a kvalita
CommonUser: Určitě jsem svou úvahu nemyslel jako propagaci VW proti GM, i když jsem fanda Wolfsburgských... Těmto výzvám samozřejmě čelí všechny (hlavně velké) firmy, ale myslím, že VW nebo i např. Toyota je zvládá lépe a zodpovědněji než GM... Jelikož jak říká staré přísloví "ryba smrdí od hlavy", určitě na to má vliv i firemní kultura - rozdíly mezi americkou, japonskou a německou asi vnímá každý... Američtí výrobci jsou zákazníky nuceni vyrábět hlavně na efekt, auto je tam asi mnohem více spotřební zboží než jinde ve světě... Použít, "zahodit" a koupit si nové... Pro tenhle "cyklus" je samozřejmě nutné vyrábět a prodávat auta co nejlevněji, což v sobě nese právě to nebezpečí snížení kvalitativních standardů pod přínosnou mez... Takováto firemní kultura se pak prostřednictvím nespočtu dceřinných společností po celém světe dokáže rozlézt do celé firmy jak rakovina... Myslím, že když GM zkrachoval, stal se obětí svého velikášství ve stylu "my jsme největší a nejlepší na celém světě a nic nás nemůže ohrozit"... Je otázka, jestli se "nový" GM již dokázal zcela oprostit od těchto negativních postupů z minulosti... Určitě bych mu to přál, je jenom dobře pokud je konkurence co největší...
Avatar - CommonUser
15. 9. 2014 12:50
Re: GM a kvalita
Nie som Ji/Ri, takze aku odpoved odo mna cakas ?
V celej vete nie je ani slovo o nepravde. Ma pravdu.
Je len chcem od neho presne tu istu analyzu pre iny gigant. Co je na tom nepochopitelne ? Preco je GM prikladom a iny gigant nie ? That's all folks !
Avatar - Barrichello
15. 9. 2014 12:21
Re: GM - ta druhá strana ameriky...
Jo aha. Si budu muset sehnat sevisní plán, kterej šroubek se má kdy promazávat, škoda že to nenitengrovali do palubního PC, kterej taky každou chvíli chce kontrolovat kdejakou 3,14 ovinu. Byla by sranda - 9/2014 promažte šroubyk támhle a támhle, Další šroubky v listopadu, LOL :o))

No nic no, díl už sem sehnal, promažu to wdčkem a zkusím stahovákem sundat. Uvidíme zda to půjde....
Avatar - Egi
15. 9. 2014 11:56
Re: GM a kvalita
To ale není konkrétní odpověď, že jo? Co kdyby jsi přestal koukat na logo, co má v profilu a radši nám řekl, co přesně v tom, co napsal není pravda