Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Covini C6W: Čtyři kola? Nestačí.

Ladislav Čermák
Diskuze (11)
Pokud si pamatujete šestikolovou formuli Tyrell P34, pak vězte, že myšlenka čtyř malých předních kol neupadla v zapomnění.

Pokud si pamatujete doby, kdy závodní stáj Tyrell šokovala veřejnost svou šestikolovou formulí P34, pak vězte, že myšlenka čtyř malých kol, zlepšujících trakční vlastnosti a aerodynamiku, neupadla v zapomnění. Uplynulo dlouhých 30 let, než se slovo změnilo v čin a Ital Ferrucio Covini zrealizoval další svůj divoký sen (jeden z jeho předchozích pokořil v roce 1998 rychlost 300 km/h s dieselovým motorem) a připravil jej pro kusovou výrobu.

Realizace nebyla jednoduchá, v sedmdesátých letech neexistovaly nízkoprofilové pneumatiky a také pružení bylo prakticky nerozlousknutelným oříškem. První problém vyřešil čas, přední kola jsou 15“ s pneumatikami 205/45-15, vzadu pak 345/25-20, druhý hydropneumatické pérování.. Když se v devadesátých letech staly dostupnými i ABS a airbagy, ihned se staly součástí konstrukce.

A tak se v březnu v Ženevě veřejnost seznámí s definitivní podobou unikátního sporťáku, jemuž 4,2 l osmiválec Audi (260 kW), šestistupňová převodovka v konfiguraci Transaxle a lehký skelet z kevlaru a karbonu (hmotnost 1150 kg) pomáhají k dosažení rychlosti 300 km/h. Tamtéž také pan Covini začne přijímat první objednávky a na neobvyklý exemplář do své sbírky se může těšit 6-8 sběratelů ročně. Že by zvonila hrana klasickým sporťákům?

Ladislav Čermák
Diskuze (11)