Covini C6W: Supersport se šesti koly žije
Historie Covini C6W sahá až do 70. let. Ferruccio Covini, zakladatel Covini Engineering, se myšlenkou na auto se čtyřmi předními koly zabýval od roku 1974. V té době nebyl zdaleka jediný, kdo se chtěl pustit do podobného experimentu – nejznámějším případem je monopost Tyrell P34, který se účastnil závodů Formule 1 v letech 1976 a 1977 a dosáhl jednoho vítězství.
Ferruccio Covini naproti tomu projekt brzy přerušil a čas od času se k němu vracel. Hlavní motivací pro použití čtyř předních kol byla lepší ovladatelnost a větší brzdná síla. Auto bylo postupně obohaceno o prvky jako hydropneumatické odpružení, ABS a airbagy. Covini při pokračování projektu využíval také poznatky z vývoje dalších prototypů.
Širší veřejnost se o C6W dozvěděla při premiéře prototypu na autosalonu v Ženevě v roce 2004. Od té doby zájem utichnul, ale Covini nyní přichází s informací, že příští rok bude zahájena výroba C6W s otevřenou karoserií. Auto má trubkovou konstrukci z oceli a karbonu s povrchovými díly z karbonu a sklolaminátu. Pohotovostní hmotnost je tak jen 1150 kg.
Přední kola mají pneumatiky 205/45 R15, zadní kola obouvají rozměr 345/25 R20. Celková délka je 4180 mm, výška jen 1080 mm a šířka 1990 mm.
O pohon se stará motor 4,2 V8 od Audi, uložený uprostřed před zadní poháněnou nápravou. Převodovka je šestistupňová manuální a je umístěna podle koncepce transaxle u zadní nápravy. Výkon motoru je 325 kW při 6400 ot./min a maximum točivého momentu je 470 Nm při 2700 ot./min. Udávaná maximální rychlost má hodnotu 300 km/h.
Ferruccio Covini už vyrobil několik kusů C6W. Po představení otevřené verze počítá od roku 2009 s výrobou zhruba šesti aut ročně.