Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cupra Formentor zná první českou cenu, moc na výběr nedává

Ondřej Mára
Diskuze (26)

První model navržený značkou Cupra dorazil na český trh zatím jen s jedinou motorizací, celkově by jich však mělo být až sedm.

Cupra Formentor, první model navržený specificky pro osamostatněnou sportovní divizi značky Seat, konečně dorazil i na český trh. A zatímco moji kolegové pracují na přípravě dojmů z prvních jízd, my se můžeme podívat na nedávno zveřejněný český ceník.

Ten zatím obsahuje pouze jedinou motorizaci, kterou je vrcholný přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Drive za cenu startující od 1.334.900 Kč.

Motor nabídne nejvyšší výkon 228 kW (310 k) v rozmezí 5460 až 6600 otáček a nejvyšší točivý moment 400 N.m v rozmezí 2000 až 5450 otáček. Akceleraci z 0 na 100 km/h tak Cupra Formentor s touto motorizací zvládne v čase 4,9 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 250 km/h.

Do budoucna bychom se však měli dočkat rozšíření nabídky o několik slabších motorizací. Od benzínového 1.5 TSI a 2.0 TDI se shodným výkonem 110 kW, přes 2.0 TSI o výkonu 150 kW nebo 180 kW až po plug-in hybrid o výkonu 180 kW.

V základní výbavě nechybí Full-LED světlomety vpředu i vzadu, 19“ litá kola Performance, střešní spoiler a sportovní nárazníky, LED osvětlení nástupního prostoru, prémiové obložení palubní desky, automatická třízónová klimatizace, sportovní skořepinová sedadla Cupra Sharp (kombinující látkové a kožené čalounění).

Po stránce technologií potěší bezpečnostní výbava Front Assist, zadní parkovací kamery a senzory, adaptivní tempomat, digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce, navigační systém s úhlopříčkou 12“ a bohatou konektivitou, služby Cupra Connect a volič jízdních profilů Cupra Drive Profile.

Video se připravuje ...

Zážitek ze sportovní jízdy měla umocnit ještě elektronická uzávěrka předního diferenciálu (XDS) v kombinaci se sportovním podvozkem Cupra, progresivním řízením Servotronic nebo adaptivní regulací podvozku DCC. Přední brzdy s vnitřním chlazením mají standardně rozměr 340x30, komu by to ale nestačilo, může si připlatit 59.900 Kč za Performance brzdy Brembo s průměrem 370 mm.

V příplatkové výbavě dále najdeme nabídku různě designovaných 19“ litých kol (od +7.900 Kč po 27.900 Kč), audio-systém Beats, bezdotykové ovládání 5. dveří (13.900 Kč), kožené čalounění Nappa v odstínech Petrol modrá nebo Soul černá (obě za 29.900 Kč), panoramatické střešní okno (+34.900 Kč), polokožená sportovní skořepinová sedadla (+19.900 Kč), tažné zařízení (+20.900 Kč) a pár dalších drobností.

Ondřej Mára
Diskuze (26)

Doporučujeme

25. 10. 2020 18:33
Re: Motorizace
Jestli tomu tak bude, tak v tom vidím ten spouštěč marketingu o vlastním "Cupra" vývoji. Jediný rozdíl proti VW a Seatu...jestli to stačí úplně nevím. Kamkoliv se na to auto podívám, vidím Leon.
25. 10. 2020 18:29
Re: Uzas...
Naprostý souhlas, jsem zklamaný úplně ze stejného důvodu...
25. 10. 2020 18:27
Re: Cena
Obávám se, že je to jen marketing. Kamkoliv se podívám, tak vidím Seat Leon. Exteriér i interiér. Technika odpovídá klasickým sourozencům Golf GTI/R, Leon Cupra (což je prostě Seat) a T-Rocu R. Základní věci zcela jistě sdílí i se slabší O4.

Pro mě je Formentor zklamání, čekal jsem víc než přebalený a přizvednutý Leon :( Uvidíme ještě co realita, ale pochybuju že stejný vizuál vykouzlí lepší materiály nebo odhlučnění.
25. 10. 2020 18:27
Motorizace
Jak už se píše v konverzaci, nejedná se o nejvyšší motorizaci. Na ringu už se prohání verze s pětiválcem od Audi..
Avatar - Beefcake
25. 10. 2020 15:14
Re: Uzas...
Aby som bol presny, aj Formentor ma udajne gen.zvuku :no: