Cupra Formentor konečně v celé své kráse. Nabídne hned sedm motorů, včetně dvou plug-in hybridů
SUV kupé nové španělské značky vsadí na širokou paletu motorizací. Základem se stane 1.5 TSI (110 kW), vrcholem 2.0 TSI o výkonu 228 kW.
Cupra Formentor je napjatě očekávaným vozem. Toto SUV kupé je vůbec prvním sériovým modelem specificky vyvinutým pro tuto osamostatněnou sportovní divizi Seatu, jejíž všechny dosavadní vozy byly deriváty Seatů. Poprvé jsme o jeho příchodu slyšeli již loni, kdy se představil jako koncept, sériová verze následovala letos na jaře.
I přes jarní premiéru si však Formentor pořád uchovával řadu tajemství, které automobilka jen postupně uvolňovala. K plnému odhalení tak dochází až nyní, kdy se Formentor už od konce září sériově vyrábí.
Už při spuštění produkce automobilka dala najevo, že Formentor vsadí na širokou paletu motorizací, což nyní potvrzuje. K dispozici bude hned sedm motorů.
Ty základní budou nabízeny pod hlavičkou verze jednoduše nazvané Cupra Formentor. V tomto případě půjde o turbodiesel 2.0 TDI, benzinový čtyřválec 1.5 TSI (oba 110 kW), 2.0 TSI (140 kW) s pohonem všech kol a plug-in hybrid e-Hybrid s kombinovaným výkonem 150 kW. Zatímco 110kW jednotky budou dostupné i se šestistupňovým manuálem, silnější agregáty budou k dispozici výhradně s DSG.
Nadto však budou nabízené také silnější verze, pod hlavičkou modelu nazvaného Cupra Formentor VZ (veloz jako rychlý). V tomto případě mluvíme o 2.0 TSI (180 kW) s pohonem předních kol, plug-in hybridu s kombinovaným výkonem 180 kW a vrcholném 2.0 TSI (228 kW) s pohonem obou náprav, které zrychlí z 0-100 km/h za 4,9 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 250 km/h. Všechny tyto jednotky jsou dostupné pouze s dvouspojkovou převodovkou DSG.
Rozdělení nabídky naznačuje, že výrobce v minulosti opravdu zvažoval nabídnutí Formentoru se znaky Seatu. Nakonec však i slabší motorizace ale ponesou loga Cupry.
Design automobilu přímo vychází z konceptu prezentovaného na loňském autosalonu v Ženevě. Ostrý styl s šestiúhelníkovou maskou chladiče přímo navazuje na aktuální Seat Leon. Full-LED světlomety však doplňují samostatné kulaté mlhovky, nechybí ani detaily v měděné barvě, která je pro Cupru charakteristická. Vrcholnou verzi pak vzadu zdobí čtveřice koncovek výfuku.
Cupra navíc zdůrazňuje pro Formentor specifický výběr odstínů karoserie. Vedle čtyř metalických laků a tří perleťových laků jsou tu i dva matné.
Interiér svou koncepcí navazuje na Leon, s nímž Formentor sdílí platformu MQB Evo, stejně jako montážní linku v závodě Martorell. Rozvor 2.680 mm je však mimochodem o šest milimetrů kratší než u Leonu. S délkou 4.450 mm pak toto SUV kupé rozměrově vyplňuje mezeru mezi Seatem Ateca a Seatem Tarraco.
Na rozdíl od Leonu však uvnitř nechybí sportovní volant se startovacím tlačítkem motoru nebo většími řadicími páčkami, větší obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 12“ nebo klasické tlačítko pro vypnutí stabilizace na středovém tunelu. O zdobení se pak opět starají detaily v měděné barvě. Specifická je též grafika digitálního přístrojového štítu.
Podvozek vychází z Leonu. Vpředu jsou tudíž vzpěry MacPherson, zatímco vzadu verze nad 110 kW sází na víceprvkové zavěšení. Pro vrcholné provedení s 2.0 TSI (228 kW) jsou pak standardem adaptivní tlumiče.
Cupra Formentor se na vybraných evropských trzích začne prodávat ještě tento měsíc. Jako první má dorazit vrcholné provedení, následované plug-in hybridem a dalšími variantami.