Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cupra Formentor konečně v celé své kráse. Nabídne hned sedm motorů, včetně dvou plug-in hybridů

David Bureš
Diskuze (34)

SUV kupé nové španělské značky vsadí na širokou paletu motorizací. Základem se stane 1.5 TSI (110 kW), vrcholem 2.0 TSI o výkonu 228 kW.

Cupra Formentor je napjatě očekávaným vozem. Toto SUV kupé je vůbec prvním sériovým modelem specificky vyvinutým pro tuto osamostatněnou sportovní divizi Seatu, jejíž všechny dosavadní vozy byly deriváty Seatů. Poprvé jsme o jeho příchodu slyšeli již loni, kdy se představil jako koncept, sériová verze následovala letos na jaře.

I přes jarní premiéru si však Formentor pořád uchovával řadu tajemství, které automobilka jen postupně uvolňovala. K plnému odhalení tak dochází až nyní, kdy se Formentor už od konce září sériově vyrábí.

Video se připravuje ...

Už při spuštění produkce automobilka dala najevo, že Formentor vsadí na širokou paletu motorizací, což nyní potvrzuje. K dispozici bude hned sedm motorů.

Ty základní budou nabízeny pod hlavičkou verze jednoduše nazvané Cupra Formentor. V tomto případě půjde o turbodiesel 2.0 TDI, benzinový čtyřválec 1.5 TSI (oba 110 kW), 2.0 TSI (140 kW) s pohonem všech kol a plug-in hybrid e-Hybrid s kombinovaným výkonem 150 kW. Zatímco 110kW jednotky budou dostupné i se šestistupňovým manuálem, silnější agregáty budou k dispozici výhradně s DSG.

Nadto však budou nabízené také silnější verze, pod hlavičkou modelu nazvaného Cupra Formentor VZ (veloz jako rychlý). V tomto případě mluvíme o 2.0 TSI (180 kW) s pohonem předních kol, plug-in hybridu s kombinovaným výkonem 180 kW a vrcholném 2.0 TSI (228 kW) s pohonem obou náprav, které zrychlí z 0-100 km/h za 4,9 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 250 km/h. Všechny tyto jednotky jsou dostupné pouze s dvouspojkovou převodovkou DSG.

Rozdělení nabídky naznačuje, že výrobce v minulosti opravdu zvažoval nabídnutí Formentoru se znaky Seatu. Nakonec však i slabší motorizace ale ponesou loga Cupry.

Design automobilu přímo vychází z konceptu prezentovaného na loňském autosalonu v Ženevě. Ostrý styl s šestiúhelníkovou maskou chladiče přímo navazuje na aktuální Seat Leon. Full-LED světlomety však doplňují samostatné kulaté mlhovky, nechybí ani detaily v měděné barvě, která je pro Cupru charakteristická. Vrcholnou verzi pak vzadu zdobí čtveřice koncovek výfuku.

Cupra navíc zdůrazňuje pro Formentor specifický výběr odstínů karoserie. Vedle čtyř metalických laků a tří perleťových laků jsou tu i dva matné.

Interiér svou koncepcí navazuje na Leon, s nímž Formentor sdílí platformu MQB Evo, stejně jako montážní linku v závodě Martorell. Rozvor 2.680 mm je však mimochodem o šest milimetrů kratší než u Leonu. S délkou 4.450 mm pak toto SUV kupé rozměrově vyplňuje mezeru mezi Seatem Ateca a Seatem Tarraco.

Na rozdíl od Leonu však uvnitř nechybí sportovní volant se startovacím tlačítkem motoru nebo většími řadicími páčkami, větší obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 12“ nebo klasické tlačítko pro vypnutí stabilizace na středovém tunelu. O zdobení se pak opět starají detaily v měděné barvě. Specifická je též grafika digitálního přístrojového štítu.

Podvozek vychází z Leonu. Vpředu jsou tudíž vzpěry MacPherson, zatímco vzadu verze nad 110 kW sází na víceprvkové zavěšení. Pro vrcholné provedení s 2.0 TSI (228 kW) jsou pak standardem adaptivní tlumiče.

Cupra Formentor se na vybraných evropských trzích začne prodávat ještě tento měsíc. Jako první má dorazit vrcholné provedení, následované plug-in hybridem a dalšími variantami.

David Bureš
Diskuze (34)

Doporučujeme

11. 10. 2020 07:01
Re: Neoriginalni tvary, prilis podobne korejskym SUV....
Kodiaq a nejhezčí SUV ve třídě... nu, docela slušný džouk :D
Avatar - Plautus
9. 10. 2020 20:44
Re: Neoriginalni tvary, prilis podobne korejskym SUV....
Máš zvláštny vkus, keď Kodiaq považuješ za najkrajšie SUV v triede. SUV od Škody považujem za jedny z najväčších oblúd (netvorov) na cestách.
A čo sa týka tejto Cupry, auto to po vizuálnej stránke nie je najhoršie. Po technickej to však za veľa nestojí. Koncernovwá technika stojí za starú bačkoru, od motorov, cez naladenie podvozkov, až po tie ich “vymazlené” infotainmenty. Tak ako tu je uvedené, Cupra ako značka je leštený prd vo vetre. Ako divíziu pre športovejšie ladené SEATy som to vnímal lepšie.
9. 10. 2020 19:41
Neoriginalni tvary, prilis podobne korejskym SUV....
Bohuzel, pokud si prohlednu tento nazdobeny SEAT - Cupra Formentor a porovnam jej s novymi SUV Hyundai a KIA, je tam prilis mnoho podobnych prvku.
Kodiaq od Skodovky zustava nadale nejhezcim SUV v teto tride a ma i nadale krasny a jedinecny design, ktery se nepodoba zadne jine znacce a ani laik si Kodiaqa na silnici s nicim jinym nesplete. Coz se o Cupra Formentor rict neda.
Recnicka otazka na zaver - jak je mozne, ze SEAT, ktery byl jeste pomerne nedavno ve ztrate a vyrabel malo vozu, je ze strany VW az tak protezovan, ze ma povolenou samostatnou “sportovni” divizi a Skodovka, ktera pres dvacet let jede v zisku jak skvele promazany stroj a snasi VW kazdym rokem vetsi zlate vejce ma najednou pristrizena kridla?!
9. 10. 2020 11:28
Re: Cupra je "sportovní" značka
Sportovní odnož značky sportovního charakteru nikdy nevyrábějící sporťák jak píšeš...marketingově se mi tento počin také nepozdává. Ale auto jako takové mi přijde velmi pěkný. Ne-li až nejhezčí ve třídě. Podotýkám, že suv bych si nekoupil.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 08:53