Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cyan poprvé ukazuje interiér moderního Volva P1800. Odpovídá autu v ceně okolo 11 milionů?

Jan Zajíc Jan Zajíc 6. 11. 2020 • 16:45
40
Zobrazit náhledy (40)
Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan Volvo P1800 Cyan

Na začátku září společnost Cyan Racing představila projekt moderní interpretace ikonického kupé Volvo P1800. Teď si můžeme prohlédnout další detaily.

Jen pro připomenutí, Volvo P1800 Cyan je klasický restomod se vším všudy. I když si ponechává charakteristické a elegantní tvary z 60. let, spousta věcí se také změnila v duchu současných trendů. Karoserie tak využívá díly z uhlíkových vláken, šasi zase bylo vyztuženo vysokopevnostní ocelí. Pohotovostní hmotnost činí 990 kilogramů.

Tvůrci dále rozšířili rozchod kol a kompletně přepracovali podvozek a zavěšení, novinku představují i nastavitelné tlumiče. A samozřejmě došlo také na výkonnější brzdy. Ty jsou ovšem bez posilovače, chybí i ABS.

O pohon se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 308 kW (419 k) a točivém momentu 455 N.m. Motor prý vychází z jednotky používané v závodním cesťáku Volvo S60 TC1 a má být hezký točivý, se zřetelnou špičkou ve vysokých otáčkách. Omezovač zasahuje v 7.700 ot./min.

Čtyřválec je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou, poháněna jsou pochopitelně zadní kola. Volvo P1800 Cyan dostalo také samosvorný diferenciál, hnací hřídel je z karbonu. Kupé se chlubí i speciálními 18palcovými kovanými koly, která obouvají pneumatiky Pirelli P Zero.

Pohled do interiéru pak odhaluje, že kupé dostalo převodovku s kulisou typu "dog leg". Překlad "psí noha" se u nás moc nepoužívá, ale to asi ani není podstatné. Důležité je, čím se dog leg liší od standardního řazení.

Jde o to, že jednička se řadí doleva a dolů. Tohle řešení má velkou tradici v motorsportu, neboť zrychluje řazení mezi dvojkou a trojkou (jsou proti sobě), což bývaly nejčastěji používané kvalty na okruzích.

Jinak se v interiéru P1800 Cyan uplatnil stejný přístup jako u vnějšího designu a techniky. Tvůrci prostě kabině chtěli ponechat atmosféru 60. let, současně ale sáhli i po moderních materiálech.

Úžasný volant Momo Prototipo, spoustu kůže, klasicky vyhlížející ovladače a textilie nebo madla ve výplních dveří tak doplňují skořepinová sedadla a titanová bezpečnostní klec. Tradičně vypadají také budíky, jsou ovšem nové a vyrobené speciálně pro P1800 Cyan.

Cyan Racing plánuje velice omezenou produkci, na kolik kusů přesně, ale zatím nevíme. Zato známe cenu. Ta začíná na zhruba 11 milionech korun.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku