Elegantní Volvo P1800 je zpět. V moderní verzi má turbomotor a 419 koní
Model P1800 patří mezi nejslavnější vozy automobilky Volvo. Teď se tahle klasická vrací ve výrazně modernizované podobě.
Stojí za ní společnost Cyan Racing, která byla dříve známá pod jménem Polestar. Po odkupu části firmy právě Volvu se z Polestar Racing stal Cyan Racing. Vazby na Volvo (a mateřský koncern Geely) ovšem zůstaly.
I proto se mohl zrodit projekt moderní interpretace kupé P1800. A nejde jen o technicko-designérské cvičení, Cyan Racing plánuje malosériovou výrobu. Na kolik ale novinka přijde, bohužel firma neprozradila.
Volvo P1800 Cyan si samozřejmě ponechává charakteristické a elegantní tvary z 60. let, spousta věcí se ale také změnila. Karoserie využívá díly z uhlíkových vláken, šasi zase bylo vyztuženo vysokopevnostní ocelí. Pohotovostní hmotnost činí 990 kilogramů.
Tvůrci dále rozšířili rozchod kol a kompletně přepracovali podvozek a zavěšení, novinku představují i nastavitelné tlumiče. A samozřejmě došlo také na výkonnější brzdy. Ty jsou ovšem bez posilovače, chybí i ABS.
O pohon se přitom stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 308 kW (419 k) a točivém momentu 455 N.m. Motor prý vychází z jednotky používané v závodním cesťáku Volvo S60 TC1 a má být hezký točivý, se zřetelnou špičkou ve vysokých otáčkách. Omezovač zasahuje v 7.700 ot./min.
Čtyřválec je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou, poháněna jsou pochopitelně zadní kola. Volvo P1800 Cyan dostalo také samosvorný diferenciál, hnací hřídel je z karbonu. A asi vás nepřekvapí, že úpravce vůz nevybavil žádným moderním elektronickým asistentem.
Kupé se chlubí i speciálními 18palcovými kovanými koly, která obouvají pneumatiky Pirelli P Zero.