Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia loni rostla o 19 %, Evropané mají zájem o levná auta

Diskuze (36)
Rumunská Dacia loni prodala 430 tisíc aut, to je o 19 % více než před rokem. V Evropě dokonce rostla o 26 % a vybojovala 16. místo v pořadí značek.

Nové modely a nízké ceny jsou tím, co ke značce Dacia láká stále více zákazníků. K loňským úspěchům přispělo uvedení nové generace modelu Logan/Sandero, zároveň to byl první celý rok pro nové modelové řady Dokker a Lodgy. V samotném závěru 2013 pak k zákazníkům dorazil modernizovaný Duster.

Ve Francii, která je pro Dacii druhým domovem, patří rumunské značce za rok 2013 páté místo. Duster je ve Francii dokonce nejprodávanějším SUV, Sandero pak třetím nejprodávanějším malým hatchbackem – po Renaultu Clio a Peugeotu 208. Velmi se Dacii daří také v dalších jihoevropských zemích, v Portugalsku si meziročně polepšila o 74 % a ve Španělsku dokonce o 81 %. Na britský trh Dacia loni vstoupila jako nová značka, přesto hned první rok prodala 17 tisíc aut.

Doma v Rumunsku je Dacia nejprodávanější značkou, její tržní podíl dokonce roste a loni dosáhl 31,7 %. Postavení Dacie tak v mnohém připomíná Škodu na českém trhu. Dacia je jedničkou také v sousedním Bulharsku a v Maroku, kde se vyrábí modely Dokker a Lodgy.

V Česku se Dacii daří čím dál lépe. Loni bylo registrováno 5655 ks, což představuje růst o 49 % a deváté místo celkově. Za letošní první dva měsíce Dacia roste o dalších 117 %, s 1225 registrovanými kusy jí patří průběžné páté místo, předstihla Peugeot, Kiu, Renault a Citroën.

Nejprodávanějším modelem celosvětově i v Evropě bylo Sandero, které je hatchbackem odvozeným od Loganu. Ještě úspěšnější jsou však modely Dacie nabízené pod značkou Renaultu v zemích, kde Dacia nepůsobí (např. Argentina, Brazílie, Indie, Rusko). V těchto zemích je největší zájem o Duster.

Prodeje značky Dacia v roce 2013
Modelprodeje Daciaz toho v Evropěnavíc pod značkou Renault
Sandero150 672122 036204 289
Duster115 40584 693261 267
Logan69 35517 667188 185
Dokker51 06331 507777
Lodgy42 97734 481529

Diskuze (36)
12. 3. 2014 22:43
Re: Dacia míří na zklamané kupce ojetin,
jaaaj ano, uz si kupoval niekedy jazdenku? Ja ano a viem velmi dobre, kolko rizik jazdenka prinasa. A to aj ta dvojrocna od super prevereneho predajcu.
A len mozno 5% kupujucich automobilov moze povedat, ze naozaj dobre pozna trh s jazdenkami a ma osvedcenych predajcov a pristup k dobrym kaufom. Drviva vacsina ludi pojde do bazaru. A z tejto drvivej vacsiny ludi pojde vacsina ludi rovno do 3aauto
, kde si kupi prveho nabliskaneho tatosa, ktoreho mu predajca ukaze.
A tak namiesto toho, aby sa niekto ponoril do hlbokych vod podvodov s jazdenkami a riskoval milion problemov, radsej zvoli daciu, ci rapida. Ved v reklame davali, ze moze urobit aj diskoteku dcere......
Ja som tiez kupil jazdenku 4 rocnu strednu triedu, komfortom sa jej len malo strednych tried vyrovna a je aj relativne bezproblemova, ale musel som do nej dat 4000, aby som mal klud na dusi, ze sa mozem pobrat do chorvatska 800 km tam a s5. A napriek tomu v tom chorvatsku sa vysmykla vekom roztahana hadicka podtlakoveho okruhu turba a siel som domov na polovicnom vykone.
Nove auto je nove, ziadna stocene km, do posledneho km viem, ako a kto a po com to auto jazdilo, ze nebolo burane, ukradnute, ze nema skryte vady ako geometria, prasknuty blok motora, opotrebovane spotrebne diely....Je nanho zaruka, ma vsetky airbagy a pyropatrony neopotrebovane vekom, atd.
Ale ano, ak je niekto 19 rocny chalan, ktory brigadoval, nieco vydrankal od rodicov, nieco od babky a na zvysok si zoberie pozicku, tak ano, tomu plne rozumiem, ze si daciu nekupi. Sam som mal kedysi 19 a viem ako som vtedy rozmyslal.

precitaj si napr tento clanok aj s diskusiou.

[odkaz]
12. 3. 2014 22:29
Re: Dacia míří na zklamané kupce ojetin,
ja zase cakam na facelift lodgy. Teraz mi vadi, ze nie je tempomat a vonkajsi ukazovatel teploty, to uz ale duster po fl ma, takze som zvedavy, co prinesie naviac lodgy po fl.
Za 14000 (po zjednavani) za najvyssiu vybavu s 1,5dci 79kw (ktora taha vdaka 1250kg ako 2liter 100kw u konkurencie), 7 miest kde su posledne miesta plnohodnotne a priplatkami ako metla, vyhrievanie sedaciek, tak neni o com.
12. 3. 2014 22:14
Re: Vizionář
no sedel som v i30, ci ceede a rozhodne som si low end nepripadal. Zato v rapide, ktory za rovnaku cenu ako ceed ponuka horsi motor, slabsiu vybavu a menej priestoru (ok kufru na litre viac) som si pripadal len o maly kusok lepsie ako v Dacii (mal som sandero).
Vlastne aj ta Dacia mi davala viac priestoru a vyssi posed.
A oktavia v zaklade? Kto si nepamatam fabiu junior?
Takze naozaj nechapem, preco sa tu o korejcoch rozprava ako o low endoch, taka kia rio, je na tom lepsie ako o triedu vyssia rapida.
Ano mozno nie su technologicki lidri (aj ked su na najlepsiej ceste byt spickou), ale kvalitou, komfortom uz predbehli vela inych automobiliek. Bezohladu na cenu, by som dal prednost ceedu napr pred astrou, meganom(aj po FL), focusom, aurisom, bravom, c4.....
S ohladom na cenu/uzitok by prave korejci boli na top prieckach.
12. 3. 2014 21:33
Re: dacia
dúfam že dacia zostane na tej úrovni kde je. len mam pocit že to image jej postupne pôjde hore. dúfam že renault neurobí tu chybu ako vw so škodovkou a seatom že ich že ich imidžovo pustil k telu. škodovka so seatom su príliš predražené. vw mal urobyt zo škodi a seatom to čo renault s daciou.
Avatar - twistedTSD
11. 3. 2014 18:25
Re: Dacia míří na zklamané kupce ojetin,
Radši bych zde nezačínal tradiční flame ojetina x dačka ;-) . Sám nevím, jak bych se rozhodl já. Za 200 litrů si člověk nemusí hned koupit třikrát bouraný Passat s půl mega na krku, ale i relativně mladý mainstream, v němž bude jízda o něčem jiném než v Loganu...