Dacia loni rostla o 19 %, Evropané mají zájem o levná auta
Nové modely a nízké ceny jsou tím, co ke značce Dacia láká stále více zákazníků. K loňským úspěchům přispělo uvedení nové generace modelu Logan/Sandero, zároveň to byl první celý rok pro nové modelové řady Dokker a Lodgy. V samotném závěru 2013 pak k zákazníkům dorazil modernizovaný Duster.
Ve Francii, která je pro Dacii druhým domovem, patří rumunské značce za rok 2013 páté místo. Duster je ve Francii dokonce nejprodávanějším SUV, Sandero pak třetím nejprodávanějším malým hatchbackem – po Renaultu Clio a Peugeotu 208. Velmi se Dacii daří také v dalších jihoevropských zemích, v Portugalsku si meziročně polepšila o 74 % a ve Španělsku dokonce o 81 %. Na britský trh Dacia loni vstoupila jako nová značka, přesto hned první rok prodala 17 tisíc aut.
Doma v Rumunsku je Dacia nejprodávanější značkou, její tržní podíl dokonce roste a loni dosáhl 31,7 %. Postavení Dacie tak v mnohém připomíná Škodu na českém trhu. Dacia je jedničkou také v sousedním Bulharsku a v Maroku, kde se vyrábí modely Dokker a Lodgy.
V Česku se Dacii daří čím dál lépe. Loni bylo registrováno 5655 ks, což představuje růst o 49 % a deváté místo celkově. Za letošní první dva měsíce Dacia roste o dalších 117 %, s 1225 registrovanými kusy jí patří průběžné páté místo, předstihla Peugeot, Kiu, Renault a Citroën.
Nejprodávanějším modelem celosvětově i v Evropě bylo Sandero, které je hatchbackem odvozeným od Loganu. Ještě úspěšnější jsou však modely Dacie nabízené pod značkou Renaultu v zemích, kde Dacia nepůsobí (např. Argentina, Brazílie, Indie, Rusko). V těchto zemích je největší zájem o Duster.
Prodeje značky Dacia v roce 2013 | |||
Model | prodeje Dacia | z toho v Evropě | navíc pod značkou Renault |
Sandero | 150 672 | 122 036 | 204 289 |
Duster | 115 405 | 84 693 | 261 267 |
Logan | 69 355 | 17 667 | 188 185 |
Dokker | 51 063 | 31 507 | 777 |
Lodgy | 42 977 | 34 481 | 529 |