Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daewoo končí, Chevrolet nastupuje

Ondřej Šuch
Diskuze (24)
Autosalony i nové modely ztratí jihokorejskou značku a budou se dále prodávat jen pod křížem Chevrolet. Rok a půl spekulací se na českém trhu naplní už 1. října. Co všechno to znamená?

Důvodem pro rebranding je podle automobilky větší síla globální značky Chevrolet, díky níž bude možné snadněji pronikat například na jihoamerické či africké trhy.

Prakticky vzato, značka GM Daewoo končí na českém, slovenském a maďarském trhu 30. září večer. Všechny nové vozy, autosalony, prospekty a ceníky ponesou od 1. října logo Chevrolet. Zajímavé je, že bude existovat i upgrade sada a každý majitel vozu GM Daewoo ze současné modelové řady tak bude moci požádat za mírný poplatek o přeznačení auta.

Ceny celé stávající modelové řady Daewoo zůstanou zatím stejné i pod značkou Chevrolet. Na mnoho modelů GM Daewoo nyní platí speciální časově omezené slevové kampaně, které nechá Chevrolet doběhnout do konce.

U současných dealerů GM Daewoo se tak objeví modelová řada ve složení:

Chevrolet Matiz

Chevrolet Kalos

Chevrolet Lacetti 5D, sedan, kombi (fe facto stávající řady Lacetti a Nubira)

Chevrolet Tacuma

Chevrolet Evanda

Značku Chevrolet přebírají všichni současní prodejci a autorizované servisy GM Daewoo. Chevrolet bude samozřejmě i nadále uznávat záruky a zajišťovat plný servis vozů Daewoo, tak jako doposud. Prodej a servis Chevrolet se bude ovšem v současnosti týkat jen aut, pocházejících z automobilky GM-DAT v Jižní Korei. Jinými slovy, amerických "klasických" vozů Chevrolet se tato změna týkat nebude - jejich dovoz a servis zajišťuje jiný subjekt.

Co bude dál?

Zpočátku budou tyto modely pro Evropu vyvíjeny již zmíněnou jihokorejskou automobilkou GM DAT, časem se ovšem v nabídce objeví i další modely z ostatních produkčních lokalit celosvětové sítě koncernu General Motors. Na mezinárodním autosalonu v Paříži bude představen koncept S3X, který naznačí možný styling budoucích modelů značky Chevrolet.

„Chevrolet je v současné době aktivní ve více než sedmi desítkách zemí světa, kde se jenom vloni prodalo přes 3,6 milionu automobilů,“ říká Jonathan Browning, vicepresident GM Europe zodpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. „S řadou nových modelů značky Chevrolet bude Chevrolet v rámci nové evropské produktové strategie působit jako základní dostupná značka koncernu GM. Podobně se Opel/Vauxhall posouvá vpřed podporován značkami Saab, Corvette a Cadillac.“

Stávající americké modely značky Chevrolet se budou i nadále prodávat ve všech zemích EU a také ve Švýcarsku a v Norsku. Prodej modelů Chevrolet Trailblazer, Trans Sport a Tahoe zůstane na základě smlouvy o spolupráci i do budoucna hlavním úkolem nizozemské společnosti Kroyman Corporation.

Ondřej Šuch
Diskuze (24)