Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Daewoo Lanos 1,6 16V – Svěží vítr v DAEWOO

Tomáš Zajíček
Diskuze (4)

Značka Daewoo v tomto roce představila zcela nový vůz nižší střední třídy s názvem Lanos. K testu jsme dostali silnější verzi 1,6 (78 kW) (prodává se ještě i verze 1,5 s výkonem 63 kW). Jde o verzi sedan s délkou 4074 mm a slušným rozvorem 2520 mm.

Přestože design vznikal v Itálii u ItalDesignu, nezapře „východní linie. Šikmé přední světlomety a zcela nová chromovaná maska chladiče dodávají tomuto vozu jistou individualitu.

Interiér je zpracován na standardní úrovni této třídy, ovládací prvky jsou tam, kde mají být a fungují bezproblémově. Jako zajímavost může působit ruční ovládání levého vnějšího zrcátka, zatímco pravé je ovládáno elektricky. Opravdu by mě zajímalo, kolik se ušetří tímto „vtipným řešením. Sedadla jsou vpředu i vzadu pohodlná s příjemným potahem. Posez vpředu mi dlouho připadal nějaký divný, až jsem si uvědomil, že přední sklo je dost blízko. Je to tím, že konstruktéři u Lanosu posunuli přístrojovou desku co nejvíce dopředu a tím zvětšili celkový vnitřní prostor. Na zadních sedadlech je to znát. Po usednutí na zadní sedadlo jsem byl mile překvapen volným místem nad hlavou i pro nohy. Výhled z vozu je dopředu a do stran dobrý, trochu horší výhled dozadu díky vyšší zádi. Zavazadlový prostor je na automobil typu sedan průměrný a má objem 322 litrů. Samozřejmě ho lze zvětšit sklopením děleného zadního opěradla.

A co motor? Jde o zcela nový 16-ti ventilový čtyřválec s proměnnou délkou sání. Navíc jsou sací kanálky leštěny. Ani jedna z těchto fines dnes ještě není v této třídě obvyklá. Papírových 78 kW z objemu 1,6 je poměrně dost, takže jsem byl zvědav jak Lanos jede. Jede dobře, samozřejmě, že se cítí lépe ve vyšších otáčkách. To je ovšem trošku problém, jelikož se vzrůstajícími otáčkami poměrně dost roste i hluk pronikající od motoru. Tohle se však týká jen vyloženě sportovní jízdy s vytáčením motoru do maxima. S lanosem se také dá jezdit normálně a potom s hlukem problémy nejsou. Spotřeba se při testu pohybovala kolem 7,5 litru, což je více než dobrý výsledek.

Jízdní vlastnosti jsou dobré, při rychlém průjezdu zatáčkou se však vůz dosti naklání, což je způsobeno měkkým naladěním podvozku. Během testu pršelo, takže brzdy s ABS mohly ukázat kvalitu nastavení. Při prudkém brzdění u krajnice, kde je rozdílný povrch na stranách vozu, Lanos brzdil plynule a bez větších známek uhýbání do stran.

Co říci závěrem? Daewoo Lanos 1.6 je povedeným nástupcem obstarožní Nexie (vycházející z Opelu Kadet), má moderní design, kultivovaný motor, slušný podvozek. Ten je však laděn spíše pro ženy, které od vozu očekávají pohodlí a ne sportovní tvrdost.

Tomáš Zajíček
Diskuze (4)
Cena základní sestavy 490 Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 78 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 3400 - 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 322 / 0
Objem nádrže (l): 48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1116 / 479
Rozměr pneu: 0
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4074
b) šířka (mm): 1678
c) výška (mm): 1432
d) rozvor (mm): 2520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
5. 7. 2021 10:23
Re: Výpovedná hodnota
Přesně to mne napadlo, kvalita testů se změnila snad ještě více než kvalita aut. Když vidím nějaký odkaz na "retro" test, tak mi očekávání okamžitě zabije generický text zcela bez přidané hodnoty - takhle by se dalo psát i od stolu s brožurou od dealera.
5. 7. 2021 10:11
Auto
Auto ktoré na cestách skoro nevidieť. Takmer všetky skončili na vrakovisku. A skončilo aj Daewoo, aj jeho nástupca Chevrolet (teda v rámci EU). Ten čas letí...
Avatar - idam.i
5. 7. 2021 09:34
Výpovedná hodnota
týchto testov je skoro nulová.Testy sa posunuli o hódne do predu. :yes:
4. 7. 2021 14:56
Hlucnost
V porovnani s konkurenciu tej doby to bolo normalne, akceptovatelne auto dobrym pomerom cena vs uzitkova hodnota. Celkovy dojem zrazalo odhlucnenie. Mne to pripadalo, ze medzi motorom a kabinou je len plechova prepazka. Clovek mal pocit, ze ten motor ma na kolenach.