Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DAF CF Electric je elektromotorem poháněný tahač pro městský provoz

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 5. 2018
23
12
Zobrazit náhledy (23)
DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric DAF VDL CF Electric
Společnost DAF Trucks N.V. představuje ve spolupráci s VDL Groep nákladní vozidlo řady CF s plně elektrickým pohonem.

Společnost DAF Trucks N.V. navázala pro účely projektu CF Electric partnerství s firmou VDL Groep, sídlící rovněž v nizozemském Eindhovenu. Tato firma se může pochlubit rozsáhlými zkušenostmi v oblasti elektrifikace užitkových vozidel, zejména pak autobusů městské hromadné dopravy.

Společnost DAF Trucks N.V. ve spolupráci s firmou VDL Groep v letošním roce uvede do provozu a předá svým významným zákazníkům první sérii nákladních vozidel CF Electric.

Vozidla disponují nejmodernější technologií VDL E-Power, která neprodukuje žádné emise v místě provozu a je téměř bezhlučná. Pro provozní zkoušky vyrobí vozidla společnost DAF, kompletní montáž elektrické výzbroje pak provede VDL Groep.

DAF CF Electric je tahač s konfifgurací náprav 4x2 a vlastní hmotností 9700 kg, určený zejména pro rozvážku zboží o celkové hmotnosti až 40 tun v městských oblastech, kde jsou standardem jedno- či dvounápravové návěsy.

Tahač vychází z typu DAF CF, oceněného titulem International Truck of the Year 2018, a pro svůj plně elektrifikovaný provoz využívá elektromotor o výkonu 210 kW a točivém momentu 2000 N.m, napájený soustavou lithium-iontových akumulátorů o celkové kapacitě 170 kWh.

Dojezd vozidla CF Electric činí přibližně 100 kilometrů, což pro rozvážku velkoobjemových nákladů zcela postačuje. Akumulátory lze rychle dobít za 30 minut, plné nabití je pak možné za pouhých 1,5 hodiny.

Společnost DAF Trucks N.V. byla jedním z prvních výrobců, nabízejících v Evropě pro rozvážkovou dopravu nákladní vozidlo s hybridním pohonným systémem, v jehož další vývoji pokračuje. V souvislosti s tím, jak mnohá velká města oznamují svůj záměr vyžadovat nulové emise a velmi nízkou hlučnost, se tato firma zaměřuje i na čistě elektrický pohon.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Hm
| 21. 5. 2018
no je videt ze mas svoji pravdu a proste si predstavujes ze vnitrostatni spedice asi neexistuje, no tak si to mysli, je to tvoje vec :yes:

tech 150-200km pri plnem vytizeni navesu kapacitne a je jedno jetsli vahou nebo objemem znamena priblizne 25-28 tisic korun ;-) pocitat urcite umis, naklady jiste znas kdys si takovej specialista na spedici, tak si spocitej za jak dlouho se kamion zaplati a kdy zacne vydelavat na vnitrostatni spedici ;-)
Hm
| 21. 5. 2018
Nemozem vediet ci ide o srocku alebo akciovku. Neviem ake mate marze, ale pravidelny denny najazd 200 km pre naves je strasne malo, to bezne ani nepokryje naklady na auto a vodica. A tento elektrodaf ma mat dojazd 100 km, co je realny radius tak 40 km, kto to vyuzije na rozvoz rozkov? Lebo to nebudes moct pouzit obcas na dlhsiu trasu, proste 40 km od depa a koniec.
Hm
| 21. 5. 2018
tak to teda fakt netusim jak si u sro koupit akcie, na to budes odbornik spise ty

hele, je me fuk jak to mas, u nas ve firme 5 kamionu jezdi jen vnitrostatni trasy a denne maj najezdy do 200km, az budou dostupne elektricke kamiony za rozumnej peniz, tedy podobne jako naftove tak jiste bude uvaha tyhle kusy nahradit necim co noc stejne travy na dvore firmy, a usetrilo by to na provozu nemale finance ;-) 5 kamionu male i predelanych na LPG a investice do LPG se u nich zaplatila behem neceleho roku, takze ty co jezdi trasy smer skandinavie se budou predelavat casem vsechny, u vnitrostatnich to neplanujem, protoze pri jejich najezdech by se to asi ani nezaplatilo, a za ty 4-5 let co pujdou do sveta jiz doufam bude moznost je nahradit smysluplne elektrikou, rozdil mezi 40 litry nafty nebo 150kWh elektriny na 100 je proste velka suma, a usetrit na kamionu denne treba 2 tisice proste stoji za uvahu, u spedic kde jim na kratsich trasach delaj kamiony denne treba 5-6km a maj moznost nabijeni pri prekladkach, tak bude elektrickej kamion vyhodnej o to vice ;-) je uplne fuk na co to jezdi, kouka se tam jen a jen na naklady na provoz ;-) a kazda usetrena tisicovka se muze bud dat kvalitnimu ridici kteri ted hodne odchazej do Nemecka, nebo do rozsirovani firmy a zkvalitnovani jejich sluzeb ;-)
Hm
| 20. 5. 2018
Aaa tak pan si kupil par akcii v spedicke a uz si mysli ze veci rozumie, preto musi po prakticke skusenosti ocumovat lidl v susedstve. A len pre info, ak vozite vlastnymi autami nie je to spedicia. Inak plati co som povedal, navesy su na dlhe trasy, robim s tym kazdy den.
Hm
| 20. 5. 2018
jasne a proto denne u Lidlu co mam 150 metru od baraku vidim aspon 2 kamiony >:D a proto jsem investicne zainteresovanej ve spedici kde "mame" 26 kamionu >:D to proto ze spedici vubec nerozumim :yes: tak ja zitra majiteli reknu ze radsi koncim s investici do jeho firmy a necham se vyplatit, abych se dal mohl venovat grafice a nijak se nestresoval nejakyma kamionama kdys zrovna pracuju na nejakem modelu pro Skodovku

a v Ikee jim to bez rovnou vysvetlit, ze vozit to na 20x dodavkou je lepsi nez jednou 40 tunkou :yes:

rika ti neco vnitrostatni kamionova doprava? nebo si kamion s navesem predstavujes jen jako mezinarodni prepravni prostredek?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku