Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daihatsu D-Compact 4x4: terén nebo městská džungle?

Libor Zezulka
Diskuze (4)
Japonská automobilka Daihatsu přivezla do Frankfurtu studii malého SUV s dobrými terénními schopnostmi, ale také výbornou ovladatelností v městském provozu.

Záliba evropských zákazníků v kompaktních SUV přerůstá v posedlost, a tak není divu, že i vzdálený japonský výrobce připravil návštěvníkům frankfurtské autoshow podobný dáreček. Studie D-Compact 4x4 ukazuje možnou podobu budoucího malého SUV, s nímž se japonský výrobce nepochybně, tedy v případě sériové výroby, pokusí prosadit i v Evropě. Design studie naznačuje svazek Daihatsu s Toyotou, mnohými křivkami připomíná starou RAV-4 (nová byla představena také ve Frankfurtu).

Daihatsu stavělo D-Compact 4x4 nejen s ohledem na dobré vlastnosti v lehkém terénu a mimo městském provozu, ale také výbornou ovladatelnost v městském provozu. Tím v sobě nezapřelo známého výrobce kompaktů. Vůz stojí na podvozku s velkým rozvorem 2580 mm, jeho celková délka činí 4075 mm, šířka 1745 mm a výška 1760 mm. Palubní deska, ač vytvarovaná z tvrdých plastů, vypadá moderně, také ergonomii můžeme na základě živého setkání pouze chválit.

Hodně nepraktické se jeví sportovní sedačky Recaro se silným bočním vedením sedáku, které tlačí při nastupování do stehen. Pod kapotu Daihatsu umístilo zážehový čtyrválec s objemem 1.5 litru, výkonem 77 kW při 6000 otáčkách a točivým momentem 140 Nm při 4400 otáčkách. Jako správné SUV disponuje D-Compact pohonem 4x4 s mechanickou uzávěrou diferenciálu, točivý moment se na kola přenáší skrze pětistupňovou manuální převodovku. Kombinovaná spotřeba vozu stojícího na 18palcových kolech je 8,6 litru.

Libor Zezulka
Diskuze (4)