Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler Buses provedl další krok v oblasti elektrické mobility

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Daimler Buses představuje novou centrální nabíjecí stanici pro elektrické autobusy Mercedes-benz eCitaro, kterou instaloval ve svém výrobním podniku v Mannheimu a bude ji využívat v souvislosti s výrobou i vývojem.  

 

Daimler Buses v souvislosti s přípravami na uvedení vysokovýkonných systémů nabíjení na trh vybavil svůj výrobní podnik v Mannheimu centrální nabíjecí stanicí pro plně elektrické autobusy Mercedes-Benz eCitaro.

Stanice slouží k nabíjení autobusů eCitaro v rámci výrobního procesu a rovněž i před dodáním zákazníkům. Kromě toho umožňuje zkoušení nových technologií nabíjení, jako je správa nabíjení, nové komunikační protokoly, nový hardware pro nabíjení pomocí kabelu nebo pantografu namontovaného na střeše vozidla. Navíc lze tuto infrastrukturu podle potřeby rozšiřovat.

Nabíjecí stanice je kompatibilní se všemi v současnosti běžnými nabíjecími technologiemi a nabízí 150 kW kabelové nabíjení, 300 kW rychlé nabíjení pomocí pantografu na střeše autobusu a 300 kW rychlé nabíjení pomocí trvale nainstalované sady nabíjecích kolejnic na střeše autobusu. Daimler Buses uvádí, že v technickém žargonu je posledně jmenovaný způsob označován jako převrácený sběrač.

Nabíjecí stanice má čtyři parkovací místa. Používá čtyři nabíjecí zařízení s výkonem 150 kW a dvě s 300 kW. Šest nabíjecích zařízení má společné použití tří různých technologií a dvou různých výrobců. Celkový připojovací výkon nabíjecí stanice je působivých 1,2 megawattů.

Použité kabely jsou zhruba stejně silné jako lidské paže a jsou vedeny kabelovým kanálem v zemi. Pozornost si nabíjecí stanice zaslouží i díky umístění veškerého svého zařízení do prostoru svého prvního patra, aby se ušetřil prostor.

Mercedes-Benz eCitaro využívá ke svému pohonu zadní portálovou nápravu s dvojicí elektromotorů, z nichž každý disponuje nejvyšším výkonem 125 kW a točivým momentem 485 N.m. Dojezd na jedno nabití má být kolem 150 km v náročnějším provozu a za ideálních podmínek může být až kolem 250 km.

Zdroj: Daimler AG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme