Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz odhaluje techniku i podobu nového elektrobusu eCitaro

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 12. 7. 2018 • 20:34
35
Zobrazit náhledy (35)
Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro
Mercedes-Benz si připravuje na rozšíření nabídky provedení svých městských autobusů řady Citaro o provedení s čistě elektrickým pohonným systémem. V předpremiéře odhaluje vzhled i techniku této novinky.

Mercedes-Benz již na podzim roku 2017 oficiálně potvrdil, že v letošním roce uvede nové provedení autobusů řady Citaro s elektrickým pohonným systémem. Tehdy tuto informaci doplnil snímky prototypu, odlišujícího se od sériových zástupců modelové řady Citaro pouze vyšší střechou, ukrytou pod maskováním.

Nyní Mercedes-Benz zcela odhaluje design čistě elektřinou poháněného autobusu eCitaro. Novinka nesdílí vzhled svého exteriéru se zástupci modelové řady Citaro, ale i přesto působí povědomě. Důvodem je skutečnost, že její design vychází z konceptu autonomního městského autobusu Mercedes-Benz Future Bus z roku 2016.

Mercedes-Benz Citaro má na svém kontě již přes 50.000 vyrobených exemplářů a v loňském roce rozšířilo nabídku provedení s hybridním pohonným systémem, kombinujícím elektromotor s motory spalujícími naftu nebo zemní plyn.

Dalším rozšířením modelové řady Citaro se tedy stane provedení eCitaro, k jehož pohonu poslouží elektromotory v nábojích kol zadní nápravy, což je řešení, které již využívá model Citaro G BlueTec Hybrid.

Mercedes-Benz v případě nového čistě elektrického provedení autobusů Citaro v současnosti uvádí, že základem pohonného ústrojí je zadní portálová náprava s dvojicí elektromotorů, z nichž každý disponuje nejvyšším výkonem 125 kW a točivým momentem 485 N.m.

Nový elektrobus značky Mercedes-Benz bude vybaven lithium-iontovými bateriemi s celkovou kapacitou až 243 kWh. Jejich modulární konstrukce má umožnit jednoduché navýšení kapacity a tím i celkového dojezdu na jedno nabití podle požadavků dopravce.

Při uvedení na trh bude k dispozici dobíjení pomocí konektoru Combo 2 a následně muže být v závislosti na poptávce k dispozici i dobíjení prostřednictvím pantografu na střeše vozidla.

Mercedes-Benz podrobuje elektřinou poháněné autobusy řady Citaro rozsáhlému testovacímu programu. Prototypy úspěšně prošly zimními testy za Severním polárním kruhem a rovněž testy při extrémně vysokých teplotách ve španělské Sierra Nevadě. Testy odolnosti a kvality mají zajistit, že elektrobusy budou dosahovat srovnatelné spolehlivosti a jízdních výkonů jako konvenční zástupci modelové řady Citaro.

Mercedes-Benz již nyní jedná se zákazníky o dodávkách připravovaných elektrobusů, ale světová výstavní premiéra je naplánována až na veletrh užitkových vozidel IAA v Hannoveru, který se uskuteční na konci září 2018 a až koncem tohoto roku má být zahájena sériová výroba.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku