Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz odhaluje techniku i podobu nového elektrobusu eCitaro

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 12. 7. 2018
35
Zobrazit náhledy (35)
Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro Mercedes-Benz eCitaro
Mercedes-Benz si připravuje na rozšíření nabídky provedení svých městských autobusů řady Citaro o provedení s čistě elektrickým pohonným systémem. V předpremiéře odhaluje vzhled i techniku této novinky.

Mercedes-Benz již na podzim roku 2017 oficiálně potvrdil, že v letošním roce uvede nové provedení autobusů řady Citaro s elektrickým pohonným systémem. Tehdy tuto informaci doplnil snímky prototypu, odlišujícího se od sériových zástupců modelové řady Citaro pouze vyšší střechou, ukrytou pod maskováním.

Nyní Mercedes-Benz zcela odhaluje design čistě elektřinou poháněného autobusu eCitaro. Novinka nesdílí vzhled svého exteriéru se zástupci modelové řady Citaro, ale i přesto působí povědomě. Důvodem je skutečnost, že její design vychází z konceptu autonomního městského autobusu Mercedes-Benz Future Bus z roku 2016.

Mercedes-Benz Citaro má na svém kontě již přes 50.000 vyrobených exemplářů a v loňském roce rozšířilo nabídku provedení s hybridním pohonným systémem, kombinujícím elektromotor s motory spalujícími naftu nebo zemní plyn.

Dalším rozšířením modelové řady Citaro se tedy stane provedení eCitaro, k jehož pohonu poslouží elektromotory v nábojích kol zadní nápravy, což je řešení, které již využívá model Citaro G BlueTec Hybrid.

Mercedes-Benz v případě nového čistě elektrického provedení autobusů Citaro v současnosti uvádí, že základem pohonného ústrojí je zadní portálová náprava s dvojicí elektromotorů, z nichž každý disponuje nejvyšším výkonem 125 kW a točivým momentem 485 N.m.

Nový elektrobus značky Mercedes-Benz bude vybaven lithium-iontovými bateriemi s celkovou kapacitou až 243 kWh. Jejich modulární konstrukce má umožnit jednoduché navýšení kapacity a tím i celkového dojezdu na jedno nabití podle požadavků dopravce.

Při uvedení na trh bude k dispozici dobíjení pomocí konektoru Combo 2 a následně muže být v závislosti na poptávce k dispozici i dobíjení prostřednictvím pantografu na střeše vozidla.

Mercedes-Benz podrobuje elektřinou poháněné autobusy řady Citaro rozsáhlému testovacímu programu. Prototypy úspěšně prošly zimními testy za Severním polárním kruhem a rovněž testy při extrémně vysokých teplotách ve španělské Sierra Nevadě. Testy odolnosti a kvality mají zajistit, že elektrobusy budou dosahovat srovnatelné spolehlivosti a jízdních výkonů jako konvenční zástupci modelové řady Citaro.

Mercedes-Benz již nyní jedná se zákazníky o dodávkách připravovaných elektrobusů, ale světová výstavní premiéra je naplánována až na veletrh užitkových vozidel IAA v Hannoveru, který se uskuteční na konci září 2018 a až koncem tohoto roku má být zahájena sériová výroba.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku