Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler odhaluje první indický BharatBenz

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Daimler uvedl novou značku nákladních vozidel pro Indii v loňském roce a nyní začíná s představováním modelové řady.

Daimler India Commercial Vehicles, dceřiná společnost Daimler Trucks, tento týden v předpremiéře představila první z řady nákladních vozidel nové značky BharatBenz. Oficiální premiéra kompletní modelové řady je naplánována na 2. března letošního roku a představena bude řada nákladních vozidel o hmotnosti od 6 do 49 tun.

Vozidla značky BharatBenz vycházejí z osvědčené techniky již vyráběných lehkých, středně těžkých a těžkých užitkových vozidel koncernu Daimler Trucks, ale jsou vyvíjena přímo v Indii, aby odpovídala potřebám zdejších zákazníků a specifickým podmínkám indického trhu.

Nová vozidla značky BharatBenz mají vynikat svou spolehlivostí. Právě proto každý z připravovaných modelů absolvoval během svého vývoje okolo čtyř milionů kilometrů intenzivního testování na zkušební dráze v Oragadamu.

Základem pro lehká a středně těžká vozidla značky BharatBenz jsou modely Fuso Canter a Fighter. Pro těžká nákladní vozidla poslouží jako základ Mercedes-Benz Axor. Všechny modely značky BharatBenz budou splňovat indický emisní limit BS III, který je srovnatelný s Euro III.

V současnosti se dokončuje nový výrobní závod v Oragadam poblíž Chennai v jižní Indii. Podnik, rozkládající se na ploše 160 ha, již zahájil zkušební výrobu motorů a převodovek. Počáteční výrobní kapacita se má pohybovat okolo 36.000 vozidel ročně a v blízké budoucnosti se počítá s jejím zvýšení na 70.000 vozidel ročně. S novou automobilkou spolupracuje okolo 450 místních dodavatelů. Celkové investice do projektu jsou přes 700 milionů Euro.

Prodej vozidel značky BharatBenz má v Indii do konce letošního roku zajišťovat 70 prodejců. V červenci má svou činnost zahájit společnost Daimler Financial Services India, která bude poskytovat finanční služby a pojištění pro prodejce i zákazníky značky BharatBenz.

Důvodem pro vznik nové značky nákladních vozidel je stále rostoucí indická ekonomika a zvyšující se poptávka po užitkových vozidel. To dokazuje i skutečnost, že Indie je třetí největší trh na světě s užitkovými vozidly a jen v loňském roce se zde prodalo více než 300.000 nákladních automobilů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)