Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler podepsal dohodu o výstavbě továrny v Maďarsku

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
Daimler oznámil záměr postavit továrnu v Maďarsku již v červnu. Závod ve městě Kecskemét, asi 80 kilometrů jihovýchodně od Budapešti, má vyrobit 100.000 vozů ročně a vytvořit až 2500 nových pracovních příležitostí.

Německá automobilka Daimler dnes podepsala s maďarskou vládou dohodu o investici do výstavby továrny na výrobu malých mercedesů za 800 milionů eur (téměř 20 miliard Kč). Automobilka se rozhodla investovat do továrny navzdory současné finanční krizi, která způsobila pokles poptávky po nových autech.

Zpráva o investici přišla poté, co německý tisk napsal, že Daimler zastaví na pět týdnů výrobu ve své hlavní továrně v Německu. Důvodem je právě klesající poptávka. Akcie automobilky na informace reagovaly poklesem o více než 12 procent.

Daimler oznámil záměr postavit továrnu v Maďarsku již v červnu. Závod ve městě Kecskemét, asi 80 kilometrů jihovýchodně od Budapešti, má vyrobit 100.000 vozů ročně a vytvořit až 2500 nových pracovních příležitostí. V Maďarsku by se měl vyrábět zcela nový model - nástupce současné třídy A.

Místo dvou příbuzných modelů (třída A a třída B) mají přijít rovnou čtyři novinky. Mnoho podrobností bohužel zatím zveřejněno nebylo. Mercedes-Benz slibuje prostornost, kterou známe ze současné palety nejmenších Mercedesů, nové modely mají vynikat nízkou spotřebou mj. díky novým turbodieselům, které se představí již letos a najdou uplatnění i v nových karoseriích. Podle neoficiálních zpráv se nástupci současné třídy A a B vzdají sendvičové konstrukce podlahy, ke stávajícím konceptům zřejmě přibude lehce terénní verze.

Maďarsko patří mezi země Evropské unie nejvíce zasažené finanční krizí. Investorům dělá starosti hlavně vysoké zadlužení země, závislost na financování z vnějšku a rozšíření úvěrů domácností v zahraničních měnách.

Německý list Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung napsal, že Daimler se rozhodl ponechat zaměstnance závodu v Sindelfingenu kolem vánočních svátků doma pět týdnů místo obvyklých dvou až tří týdnů. Mluvčí odborového svazu potvrdila, že výroba v továrně se zastaví od 12. prosince a obnovena bude 12. ledna. Závod má 36.000 zaměstnanců a vyrábí mercedesy třídy C, E a S. Uzavřít se má podle mluvčí také továrna na motory v Untertürkhemu, a to od 15. prosince do 12. ledna.

Daimler je druhým největším výrobcem luxusních vozů na světě. Minulý týden automobilka snížila odhad hospodaření na celý letošní rok. Ve třetím čtvrtletí se provozní zisk Daimleru propadl o dvě třetiny.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
27. 10. 2008 23:52
Re: propad akcií
>:D Ted jsem si to jeste jednou precetl, to je primo mistrovsky kousek ten tvuj prispevek. Vrchol dvojsmyslnosti, nejen ta posledni veta, ale i jako celek...
Tak ted uz souhlasim :yes:
27. 10. 2008 21:13
Re: Největší výrobce
Snobsky Medved asi ne ;-)
27. 10. 2008 20:10
Re: propad akcií
jojo, koukam když čtu ten svůj příspěvek, tak vidím že se dá vyložit dvojmo - myslel jsem to stejně jako ty, tj. nemyslím si že by se MB přestal prodávat že bude v Maďarsku, naopak být manager MB tak už jsem z Německa dávno pryč v rámci možností a národní hrdosti...
27. 10. 2008 19:18
Re: propad akcií
Pohyb cen akcii ma pramalo spolocneho so mzdou pracovniku... Iste asi nevies, ze trebars TT sa dlhe roky vyraba v madarsku a tiez, kopa motorov VW koncernu, hlavne nie tie ktore sa davaju do zakladnych golfov...
Neviem ako to je canou akcii VW, ale asi by tam nemalo audi tovarnu uz dobrych 6-8 rokov, ak by mala az tak spatny dopad na hodnotenie znacky...
Prave si myslim, ze tym, ze budu platit tretinu penazi, ako ludom v nemecku sa zvysi vynosnost vyrobneho procesu a tym aj ciste zisky firmy, a tym aj ceny akcii...
27. 10. 2008 18:09
Největší výrobce
A kdo je prvním největším výrobcem luxusních vozů ne světě?