Daimler Trucks a rok 2014
Daimler Trucks předpokládá, že všechny jeho značky společně prodaly téměř půl milionu užitkových vozidel a překonaly tak 484.200 vozidel prodaných za rok 2013.
Tomuto očekávání odpovídá vývoj v jednotlivých regionech a výsledky značek Mercedes-Benz, Fuso, Freightliner, Western Star, Thomas Built a BharatBenz od začátku ledna do konce listopadu loňského roku, kdy dosáhly prodeje 445.300 vozidel, což je o tři procenta více než za stejné období roku 2013.
V rámci regionů se vývoj lišil v závislosti na dané situaci, kdy například prodeje v Latinské Americe zatěžuje politická nejistota, zatímco v západní a střední Evropě byly tržby ovlivněny nedostatečnou dynamikou hospodářského rozvoje a nástupem emisní normy Euro VI a východní Evropu ovlivnila zdejší složitá politická situace.
Právě v Latinské Americe s výjimkou Mexika došlo k největšímu propadu prodejů Daimler Trucks a to o rovných 20 procent za prvních jedenáct měsíců kalendářního roku. V roce 2013 zde bylo od ledna do konce listopadu prodáno celkem 55.600 vozidel, zatímco vloni to bylo jen 44.500 vozů.
Podobně nepříznivý vývoj má na svém kontě i západní Evropa s propadem o 11 procent, kdy došlo k poklesu prodejů z 56.800 vozidel za rok 2013 na 50.500 kusů v roce 2014.
Vedle těchto pro vedení Daimler Trucks nepříliš sympatických výsledků působí velmi pozitivním dojmem prodejní čísla ze severoamerického trhu a Japonska.
Na rozdíl od Latinské Ameriky a západní Evropy došlo za prvních jedenáct měsíců na severoamerickém trhu k růstu prodejů o 19 procent. Za prvních jedenáct měsíců roku 2014 zde bylo prodáno celkem 147.200 vozidel, zatímco za stejné období roku 2013 to bylo jen 124.000 vozidel.
V Japonsku pak došlo ke stejně pozitivnímu vývoji, když se prodeje zvýšily z 34.400 prodaných vozů v roce 2013 na 39.900 vozidel za rok 2014, což je nárůst o 16 procent.
Daimler Trucks vedle pozitivního výsledku prodejů svých značek za celý rok 2014 očekává, že v letošním roce se mu podaří překonat hranici 500.000 prodaných vozidel. Na tom mají mít podíl i nové technologie, jejichž směr naznačil projekt Future Truck 2025.