Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DaimlerChrysler Japan: místo v hybridech maj' jezdit v Medvědech

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Mercedes-Benz včera oficiálně oznámil, že uvede na japonský trh první vznětový model po čtyřech letech.

Mercedes-Benz včera oficiálně oznámil, že uvede na japonský trh první vznětový model po čtyřech letech. Japonští zákazníci mají vůči dieselům averzi jako k líným, hlučným a nepohodlným hnacím jednotkám. Situaci vynálezu Rudolfa Diesela na japonském trhu znesnadňuje také přísná legislativa, omezující produkci NOx, které přispívají k produkci smogu. Výhodou, která jde Mercedesu do karet, je vysoká cena ropy, která i v Japonsku známém vysokými životními náklady, hraje stále významnější roli.

Neobvykle vyhraněný, takřka výhradně benzinový automobilový trh Japonska se do současné monokulturní sestavy dostal po zavedení nových předpisů z roku 1992 o produkci NOx a dalších sledovaných složek emisí. Před lety tak japonský trh opustily vznětové motory všech automobilek, které v Evropě úspěšně diesely nabízí. Poslední diesel od Mercedesu se prodal v Japonsku v roce 2002.

Letos na nepříliš populární evropské turbodiesely v Japonsku naváže moderní vidlicový šestiválec common-rail v Mercedesu E 320 CDI. Nebude to mít ani trochu snadné, protože aktuální podíl vznětových motorů činí v Japonsku pouze 0,2 % trhu. Jediným dieselem před příchodem Mercedesu je místní verze vozu Toyota Land Cruiser. Do roku 2015 se přitom očekává nárůst podílu dieselů až na 11 %. Mercedes věří, že jeho první krok přiměje k propagaci dieselů v Japonsku také další evropské výrobce.

Paradoxem zůstavá skutečnost, že japonské automobilky Toyota a Honda mají v evropské nabídce vyspělé vznětové motory, ale na domácím trhu je přitom nenabízí. Proslýchá se, že vznětové verze určené pro japonský trh usilovně připravuje Toyota i Honda.

Ondřej Láník
Diskuze (15)