Další automobilka má nové logo, do minulosti se vrací i Renault
Po Peugeotu se novým logem pochlubil i jeho francouzský konkurent Renault, obě značky se ovšem při navrhování nového designu vydaly stejným směrem. Tedy do minulosti.
Nové logo francouzské automobilky Renault, se kterým už se pár dnů setkáváme v mediálním prostoru, pro nás vlastně není zas tak velkým překvapením. Automobilka se s ním poprvé pochlubila na lednové akci Renaulution a umístila ho i do masky stylového retro-konceptu Renault 5. Teprve nyní se však poodhaluje zákulisí jeho vývoje.
Donedávna používané logo automobilky vzniklo v roce 1992 a v roce 2013 prošlo modernizací. Jak ovšem automobilka uvádí, pro dnešní dobu bylo složité, strnulé a nadbytečně zatěžovalo vícero efekty – zřejmě těmi prostorovými, o které nové logo přišlo. Automobilka navíc dodává, že s ním byly problémy i v oblasti tisku.
Oddělení designu tak již delší dobu pracovalo na nové vizuální identitě, jejíž koncept představil nový generální ředitel Luca de Meo na akci Renaulution. Nové logo je symbolem „Nouvelle Vague“ (nové vlny) pro Renault, která by měla být moderní a technologická – ovšem bez nostalgie.
Lidé však podle automobilky neustále volají po obnovách původních ikon Renaultu, jaké představuje právě model Renault 5, známá píseň z reklamních spotů Johnny & Marry nebo právě ikonické logo.
Renault se tak při navrhování nového znaku evidentně inspiroval u svého loga z roku 1972, které je plošší, jednodušší a jeho umělecká hodnota je skryta v Op Art, tedy optickém umění, které si hraje s tloušťkou čas. Nové logo již Op Art nevyužívá, přesto je stále patrný symbol dvou vzájemně propojených kosočtverců, které stojí jako jeden. Svým plochým podáním a logem diamantu ovšem nové logo navazuje vlastně již na symbol RNUR z roku 1946.
Nové logo se začalo v mediální prostoru objevovat počátkem tohoto měsíce, po určitou dobu se však bude objevovat současně s tím starým. Od roku 2022 bychom se však měli s novým logem setkat na celé výrobní řadě společnosti Renault.