Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další část Pražského okruhu se konečně rýsuje. Spojení D1 a D11 má územní rozhodnutí

Diskuze (18)

Projekt dvanáctikilometrové části Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D11 na jihovýchodě Prahy zahrnuje čtyři mimoúrovňové křižovatky a dva tunely.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem pražského vnějšího okruhu, má územní rozhodnutí ke stavbě úseku 511 na jihovýchodě metropole mezi D1 a D11. Na twitteru o tom informoval pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti). Kromě tohoto úseku zbývá z vnějšího okruhu dostavět ještě úsek na severozápadě metropole, tam zatím o územní rozhodnutí zažádáno nebylo.

Podle webu ŘSD bylo územní rozhodnutí vydáno ve čtvrtek a zatím je nepravomocné, takže je možné proti němu podat odvolání. „V současné době běží 30 dní na podání námitek,“ potvrdil na twitteru ředitel ŘSD Radek Mátl. Dodal, že rozhodnutí vydal stavební úřad městské části Praha 22.

„Máme územní rozhodnutí k Pražskému okruhu v úseku 511 (Běchovice - D1)! 1165 připomínek vypořádáno. Další milník Pražského okruhu konečně zdolán, můžeme pokračovat dál,“ napsal primátor.

Podle dřívějších informací by stavba 12,6 kilometru dlouhého úseku mohla začít letos nebo příští rok. Do provozu by komunikace mohla být uvedena v roce 2025. Předpokládaná cena je téměř 9,4 miliardy korun bez DPH, uvádí ŘSD.

Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je zhruba polovina. Je součástí dálniční sítě a jeho stavbu financuje stát, na rozdíl od vnitřního, který má na starosti magistrát.

Projekt dvanáctikilometrové části okruhu mezi D1 a D11 na jihovýchodě Prahy zahrnuje čtyři mimoúrovňové křižovatky a dva tunely. Město ve spolupráci se státem vykupuje pozemky pro tzv. zelené pásy kolem okruhu, které mají pohlcovat hluk a zplodiny. Premiér Andrej Babiš (ANO) nedávno řekl, že výměnou za pozemky, které stát od města potřebuje například v Letňanech, vláda přispěje pražskému magistrátu na dostavbu vnitřního okruhu, u kterého chybí část z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol, a to částkou 60 miliard korun.

V současnosti na Pražském okruhu chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu. Dokončeny nejsou ani radiály, tedy silnice, které ho mají propojit s vnitřním městským okruhem.

Zatím poslední část Pražského okruhu byla uvedena do provozu v roce 2011. Výstavba v minulých letech narážela mimo jiné na odpor obyvatel či radnic na severu města.

Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2020 07:42
Re: Hlavně že už pan primátor fantazíruje o mýtném...
Problém Prahy bylo hlavně ANO MAKÁME co všechno zastavilo https://archiv.ihned.cz/…ustat-dalsi-roky
1. 8. 2020 23:22
Re: Hlavně že už pan primátor fantazíruje o mýtném...
Prašivka se ještě párkrát probudí a primátorem nebude ... může si fantazírovat o čem chce, nezajímá to nikoho.
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2020 08:15
Re: zlatej pavel bem
Pavlíka po tom všem co na něj prasklo = už ne
Je fajn že Blanka vůbec je ale je (zřejmě úmyslně) blbě trasovaná

Ale že je lepší krást a stavět než nestavět vůbec = no to je sice DRSNÝ ale taky bych preferoval..

Docela DRSNÝ je i tohle https://www.seznamzpravy.cz/…u-odpoved-114356
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2020 08:13
Re: Hlavně že už pan primátor fantazíruje o mýtném...
Proč mě posíláš za dalším vidlákem co vládne Praze? Jasně píšu BOHUŽEL a že se to netýká Prahy, ale BOHUŽEL všech podobných metropolí velkoměst. Za to že chápu proč se všude děje něco jako https://www.e15.cz/…icke-ery-1371973 a že to BOHUŽEL jinak nejde = tam kde slunce nesvítí? :-O :D

Všude v té době kdy komanči vymysleli to dálniční Národního muzea = jezdilo 10x méně aut. Ani v Moskvě tohle nevymysleli = ale udělali klasické městské okruhy

Ten naprosto tristní stav Prahy není ostuda města nebo nejen města = základní problém je stažení všech aut z 8mi dálnic do Prahy = chybějící propojení těch dálnic MIMO hranice města = je ostuda státu. Jak toho jak DEBILNĚ to kdysi naplánoval tak toho že dodnes spojení těch osmi dálnic nepostavil.

Stejně tak je chyba státu v nastavení procesů = VŠUDE jsou ca stejné = ale VŠUDE líp udělané takže VŠUDE se staví rychlejš. Prostě když bude stát chtít a aktuální MAKÁ ANO už 7. rok současně ministerstvo financí i dopravy a v minulé vládě měla koalice myslím i ústavní většinu = MOHLI MAKAT a upravit zákon = no problem. Ale asi se nechce = na výstavbu dávali dokonce razantně MÍŇ peněz, tak proč urychlovat možnosti výstavby

Jo a modrý zóny = od úrovně městkejch částí po magistrát = ne za to že nějaký sou ale za realizaci = mlátit po hlavě
31. 7. 2020 17:33
zlatej pavel bem
za nej se v pze postavilo aspon neco.
od ty doby nic.
pavliku, vrat se !