Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další informace o novém BMW 5!

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Sedmá generace pětkové řady z Mnichova bude mít premiéru pravděpodobně už v Paříži. Kromě německé továrny v Dingolfingu její produkce poběží i v Rakousku.

V dolnobavorském Dingolfingu se mnichovská automobilka usídlila poté, co koupila rodinnou automobilku Hanse Glase, to bylo v roce 1966. V současné době zde vznikají kromě řady 5 i šestky a sedmičky. Automobilka sem integrovala také část produkce řad 3 a 4, takže celkový objem dosahuje aktuálně 350 tisíc aut ročně.

Člen představenstva BMW AG zodpovědný za oblast výroby Oliver Zipse řekl: „Dingolfing zůstává naším centrem pro výrobu BMW vyšších tříd.“ Měl na mysli i statut lídra v mezinárodní síti firemních továren. Investice do přípravy spolykaly několik stovek milionů eur. V západní části komplexu byla postavena nová karosárna, některé části byly nově zrekonstruovány. Dingolfing však nechce být spojen jen s většími vozy. „Rozhodnutí zde vyrábět řady 3 a 4 dokazuje, že jsme konkurenceschopní a činí nás méně závislými na životním cyklu našich velkých modelových řad,“ vysvětluje ředitel závodu Josef Kerscher a dodává: „Nicméně v důsledku tohoto úspěšného růstu továrna již nemůže vyhovět objemům sama. Většina vozů BMW řady 5 bude však nadále vznikat zde.“

Mnichov ale zároveň uzavřel kontrakt s rakouskou Magna Steyr AG & Co KG. Pětkové BMW se tak bude poprvé rodit i u našich jižních sousedů ve Štýrském Hradci (Grazu). BMW řady 5 bude druhým „rakouským“ modelem značky, po první generaci X3 (E83, 2003-2010). V současné době Magna staví také Mini Countryman a Paceman. „Jsme potěšeni, že se nám podařilo získat vysoce profesionálního partnera, který pro nás bude úspěšný model vyrábět. Jistě vytěží vše z našich dlouhodobých zkušeností. Tým zde v Dingolfingu bude s rakouským závodem pochopitelně úzce spolupracovat,“ řekl Josef Kerscher. „Vysoká úroveň flexibility v rámci naší globální výrobní sítě a spolehlivá spolupráce s Magna Steyr nám umožní rychle reagovat na silnou poptávku, kterou očekáváme,“ dodal Zipse.

Z nové pětky s kódem G30 nám u BMW zatím moc neukázali, jen rozsvícené koncové reflektory, siluetu a část volantu v kabině. Nyní přidávají zadní boční pohled stále zamaskovaného prototypu, takže tvarovou revoluci nečekejme. Dostala štíhlejší zadní LED, než má ta současná (F10/F11/F07). Důležitější je to, že je postavena na nové flexibilní platformě CLAR (Cluster Architecture, původně „35up“) s hojným využitím hliníku, uhlíkových kompozitů a vysokopevnostní oceli. Oproti aktuální generaci zhubne v průměru 80 kg.

Pohonné jednotky jsou zatím předmětem spekulací. Paleta modulárních přeplňovaných zážehových motorů bude zpočátku začínat dvoulitrovými čtyřválci, stejnou koncepci dostanou i turbodiesely totožného objemu. Dvoulitrový model 525d dosáhne 170 kW, jeho benzinový bratr 528i až 200 kW.

Třílitrové šestiválce hodlají reprezentovat 530i (245 kW), 540i (276 kW), 530d (211 kW), 535d (245 kW). Počítá se také s naftovým motorem využívajícím dvojici elektrických turbodmychadel, M550d se může těšit na čtyři klasická a 294 kW. M5 zůstane vidlicový osmiválec 4,4 l s dvojitým „dopingem“, ale posílí na 600 koní (442 kW) a dostane alternativně pohon 4x4. Plug-in hybrid s možností indukčního nabíjení by měl být spojen s tříválcem 1,5 l. S malými pohonnými jednotkami se počítá později i samostatně. Dokonce v naftové verzi 518d se 110 kW.

Nové BMW série 5 má být nabité nejmodernějšími asistenčními systémy, které umožní polosamočinné řízení založené na radarovém tempomatu - včetně změny jízdního pruhu a předjíždění. Získá také pokročilého parkovacího pomocníka s dálkovým ovládáním. Chybět nebude ovládání gesty, ani laserová přední světa. Za konkurencí z Untertürkheimu přece nemůže zaostat. Představí se on-line v následujících týdnech, ještě před autosalonem v Paříži, kde bude mít nejpravděpodobněji svou světovou výstavní premiéru.

Produkce sedanů se v Dingolfingu rozběhne na konci letošního roku, na trh budou uvedeny na počátku toho příštího. Automobilka určitě nechce s debutem pod světly reflektorů čekat až do lednového Detroitu... Štýrský Hradec se dočká o něco později, v úvodu sezóny 2017. Sedmá generace pětky jistě naváže na svého předchůdce, nepřijde o čtyřkolky, kombi Touring, ani o Gran Turismo. Jen loni se po celém světě prodalo více než 347 tisíc aut této řady.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - Dinar
16. 9. 2016 12:30
Re: Další informace
Mně taky, než jsem si toho všimnul, byla tam reakce, jsou to pochopitelně koně. ;-)
Avatar - boost.
16. 9. 2016 12:27
Re: Další informace
Oni to dělají naschvál, aby sis připlatil za individual barvy. >:D
16. 9. 2016 12:19
Re: Další informace
Mne spíš zarazilo těch 326 kW kombinovaně.
Avatar - boost.
16. 9. 2016 12:14
Re: Další informace
Ehm... Těžký ráno. :*)
Avatar - positivemind
16. 9. 2016 11:46
Zbytečný článek
Žádné nové informace tu nejsou. Že tam budou led technologie podobné těm ze 7er je jasné. Další informace jsou jen spekulace.

Přidej vejce a zalej horkou vodou hadr 8-s