Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další pochybení Tesly? 8 měsíců starý Model 3 už má zrezlou konstrukci sedadel

Ondřej Mára Ondřej Mára 20. 12. 2019 • 14:45
22
50
Zobrazit náhledy (22)
Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3

Tesle je dobře známá svým poměrně benevolentním přístupem ke kvalitě výroby, přesto člověk stále nepřestává vycházet z údivu.

Pokud chcete v Tesle Model 3 převážet lyže, můžete sklopit zadní sedadla, nebo si pořídit originální střešní nosič. Norský kutil, který se chlubí úpravami své Tesly na YouTube kanálu FrostyFingers, se však rozhodl, že svůj elektromobil dovybaví praktickým průvlakem za loketní opěrkou.

Jedná se o celkem elegantní řešení, které zachová čtyřmístný interiér a současně umožní převážet lyže či jiné dlouhé předměty uvnitř vozu. Zároveň se však sluší zdůraznit, že podobnými úpravami se zasahuje do konstrukce vozu, čímž člověk ztrácí záruku a současně může negativně ovlivnit strukturální integritu konstrukce, která se pak v případě nehody může chovat jinak, než konstruktéři  navrhovali.

Před každou podobnou úpravou je tak vhodné zvážit, o jak náročný a významný zásah do konstrukce vozu se jedná a jaké následky pak člověku hrozí. Kvůli tomu se však videu věnovat nechceme. Stejně jako majitele vozu nás totiž zarazilo, co objevil po celkem snadné a rychlé demontáži sedaček. Jak už asi tušíte – šlo o korozi. A celkem masivní.

Aby mohl FrostyFingers vyříznout průchod mezi sedadly, který bude ukryt za loketní opěrkou, musel nejdřív opěrák vyndat a odstrojit. Už při sundávání plastu, který kryje konstrukci sedadla za loketní opěrkou, ho však překvapily první rezavé skvrny. Skutečný šok však přišel v momentě, kdy odstranil koberec zakrývající zadní část opěráku.

Nechceme si hrát na objevení Ameriky - i nám je jasné, že nelakované kovové materiály uvnitř vozu se časem korozi neubrání. Ovšem množství koroze uvnitř cca 8 měsíců starého elektromobilu, jehož cenovka nepatří k nejnižším, nás celkem zaráží. Pokud je majitel vozu vášnivým lyžařem, nabízí se vysvětlení v častém převážení mokrých lyží pohozených na sklopených sedadlech, ovšem i tak je koroze poměrně dost a hlavně na celé ploše kovové konstrukce.

Web InsideEV’s, který na video upozornil, proto vyzval další majitele Modelu 3, aby se schválně podívali na vlastní sedáky a informovali je o jejich stavu. K tomu ostatně ani nepotřebují auto jakkoliv rozebírat – stačí pouze odepnout zip na zadní straně opěráku. Bude přitom celkem zajímavé sledovat, kolik lidí čeká podobné překvapení. A pokud máte Model 3 doma a jste zvědaví, klidně se nám také pochlubte svými objevy.

Související články

Témata
22. 12. 2019 22:48
Re: Koroze
Ako dlho jazdíš Teslou a koľko Renaultov si už mal?
Avatar - xxc
22. 12. 2019 05:08
Re: Majitel je mamlas
Preco by mal kontrolovat nove auto? A ako si to skontroluje?
Avatar - xxc
22. 12. 2019 05:03
Re: Koroze
Uz som to pisal kedysi, rovnako ako Tesla, je na tom Renault. Presne tie iste pocity, vsade to vrzga a zmontovane je to rovnako priblizne :-)
21. 12. 2019 22:48
Re: Rez tam uz byla
"Ta rez tam uz je na vyrobni lince, jen ji chvili trva se rozsirit a proklubat napovrch" - povedal by som, že to nie je o dutinách, mimochodom, kde niečo také v konštrukcii sedadiel je? Mimochodom, aj tu ide o povrchovú koróziu, nie?
Kataforéza, pokovovanie či iná povrchová úprava - vždy ide o ošetrenie povrchu. Aj v dutinách. Korózia vzniká na povrchu materiálu a šíri sa postupne do hĺbky materiálu, nie opačne. Alebo sa mýlim?
21. 12. 2019 22:31
Re: Koroze
Poviem pravdu, trochu hej. A nie je to tým, že by to nebola pravda. Ale proti Tesle je tu článkov celá kopa, výtky voči Tesle sú tu témou takmer pravidelne - o pozitívach sa naopak veľmi nepíše, skôr sa zľahčujú. Pripomína mi to cielenú kampaň. A tiež si všímam, že si obvykle v čele kritikov (keď pominiem pár chorých hláv, ktoré kritizujú úplne bezhlavo a bez rozmýšľania), pričom v prípade bežných áut prejavuješ uvážené a pragmatické názory.
Tesla rozhodne nie je bez chýb, ale nezaslúži si sústavnú kritiku za čokoľvek. je tu pár rokov - a ťažko možno čakať, že bude vo všetkom hneď na úrovni zavedených značiek. Ja im držím palce, čo dokázali doteraz, je obdivuhodné.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku