Další SUV pro Čínu má základ v japonském crossoveru. Poznáte jakém?
V dubnu letošního roku představila japonská Honda koncept čistě elektrického crossoveru na základech modelu HR-V. A výsledkem spolupráce s čínskou skupinou GAC je model Everus VE-1, jenž se světu oficiálně představil na autosalonu v Kantonu.
Model VE-1 přijíždí s akumulátory o kapacitě 53,6 kWh a cyklus NEDC slibuje dojezd na jedno nabití 340 kilometrů. O pohon se stará jeden elektromotor obstarávající výkon 120 kW a 280 newtonmetrů točivého momentu. Řidič může vybírat ze tří jízdních režimů. Kromě normálního a sportovního je k dispozici i maximální šetření energie v baterii.
Na oficiální tiskové konferenci zaznělo, že s Hondou HR-V má vůz hodně společného, přesto se bude lišit nejen vybranými estetickými prvky. Auto je 4308 mm dlouhé, 1824 mm široké a 1625 mm vysoké, přičemž rozvor má hodnotu 2610 mm. VE-1 je posazeno na sedmnáctipalcových kolech.
Honda a GAC investují do vybudování nové automobilové továrny v Číně téměř 11 miliard korun a nepřekvapí, že hlavním tématem je elektrifikace. Fabrika má být schopná vyrobit 170.000 plug-in hybridních a elektrických vozů ročně včetně elektrického HR-V či kompaktního SUV Trumpchi GS4. Nové produkty mohou zákazníci prozkoumat v čínských showroomech automobilky Honda.
První masově produkovaný elektromobil Hondy není dle zástupců značky určen jen pro soukromé vlastnictví, zaujmout by měl i provozovatele platforem pro sdílení aut. Především nízkou cenovkou, která v přepočtu startuje na 560.000 Kč. Vůz je tak ve srovnání s klasickým HR-V dražší o necelých 140 tisíc.