Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další SUV pro Čínu má základ v japonském crossoveru. Poznáte jakém?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 26. 11. 2018
18
6
Zobrazit náhledy (18)
Everus VE-1 Everus VE-1 Everus VE-1 Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V
Čínský automobilový trh co nevidět obohatí nový elektromobil. Everus VE-1 však není produktem tamní automobilky, pod neznámým hávem se ukrývá technika Hondy.

V dubnu letošního roku představila japonská Honda koncept čistě elektrického crossoveru na základech modelu HR-V. A výsledkem spolupráce s čínskou skupinou GAC je model Everus VE-1, jenž se světu oficiálně představil na autosalonu v Kantonu.

Model VE-1 přijíždí s akumulátory o kapacitě 53,6 kWh a cyklus NEDC slibuje dojezd na jedno nabití 340 kilometrů. O pohon se stará jeden elektromotor obstarávající výkon 120 kW a 280 newtonmetrů točivého momentu. Řidič může vybírat ze tří jízdních režimů. Kromě normálního a sportovního je k dispozici i maximální šetření energie v baterii.

Na oficiální tiskové konferenci zaznělo, že s Hondou HR-V má vůz hodně společného, přesto se bude lišit nejen vybranými estetickými prvky. Auto je 4308 mm dlouhé, 1824 mm široké a 1625 mm vysoké, přičemž rozvor má hodnotu 2610 mm. VE-1 je posazeno na sedmnáctipalcových kolech.

Honda a GAC investují do vybudování nové automobilové továrny v Číně téměř 11 miliard korun a nepřekvapí, že hlavním tématem je elektrifikace. Fabrika má být schopná vyrobit 170.000 plug-in hybridních a elektrických vozů ročně včetně elektrického HR-V či kompaktního SUV Trumpchi GS4. Nové produkty mohou zákazníci prozkoumat v čínských showroomech automobilky Honda.

První masově produkovaný elektromobil Hondy není dle zástupců značky určen jen pro soukromé vlastnictví, zaujmout by měl i provozovatele platforem pro sdílení aut. Především nízkou cenovkou, která v přepočtu startuje na 560.000 Kč. Vůz je tak ve srovnání s klasickým HR-V dražší o necelých 140 tisíc.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

aku
topten
| 26. 11. 2018
proc by to meli nechavat za pulku, kdyz to nestihaj vyrabet?
konkurence zatim neni, sesup nastane tak za 3-5 roku
aku
Nlauda
| 26. 11. 2018
A proč mají ta auta tak drahá? Když mají tak levné baterky?

Podle Tvých propočtů by ta auta měla stát polovinu.
Avatar - _Karel_
Škoda,
_Karel_
| 26. 11. 2018
že už i číňani malují hezčí auta, než Honda. ;-\
Taková to bývala značka...
aku
topten
| 26. 11. 2018
nekde sem nedavno cet, ze tesla se dostala s vyrobni cenou AKU na $110 / kWh.
takze nejakych 60kWh pro dojezd 300km za vyrobnich 150tis kc na nase .
a cena dal miri dolu.
takze zpravy, ze elektromobil bude brzo v cenovce auta nizsi stredni je realna, coz doklada i tenhle model ...
Kdo od koho opisuje ?
Pallermo
| 26. 11. 2018
Nosite bryle? vzdyt ty auta vypadaji uplne jinak...