Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dan Akerson: Druhá generace Chevroletu Volt bude levnější a zisková

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Šéf General Motors Dan Akerson slibuje levnější druhou generaci Chevroletu Volt. Mohla by tak konečně koncernu přinést zisky.

Na konferenci Brainstorm Green v kalifornském Laguna Niguel tento týden nejvyšší muž GM odhalil alespoň základní podrobnosti o chystané druhé generaci Chevroletu Volt. Nejzajímavější je předpokládaná cena, která snad už konečně přinese zisky, Akerson slíbil její masivní snížení. Nový Volt má být až o 10 tisíc dolarů (195,6 tisíce korun) levnější než ten současný, minimální odhad poklesu ceny je pak 7.000 USD (necelých 137.000 Kč). Akerson potvrdil nelichotivou situaci technicky vyspělého, ale drahého plug-in hybridu: „Na každém kusu proděláváme.“ Dodal ale, že automobil je bezpečný a zákazníci, kteří jej vlastní, si ho oblíbili.

Volt však velký obchodní úspěch zatím nezaznamenal, prodalo se jich dosud jen 26,5 tisíce. Výroba pětidveřového hatchbacku byla spuštěna v prosinci 2010 v továrně Detroit/Hamtramck na rozhraní obou měst státu Michigan. Připomeňme, že jej pohání elektromotor se 111 kW (151 k), zážehový čtyřválec 1,4 l slouží jako generátor a uvádí se v činnost až poté, co dojdou baterie. Na americkém trhu aktuálně přijde na 39.145 dolarů (765.600 korun). Druhá generace se ukáže podle šéfa amerického koncernu do tří let, tedy roku 2016, na přesnější datum je však ještě příliš brzy. Bude určitě lehčí než ta stávající. Hmotnost se ušetří i na bateriích, které v současnosti váží 181 kg.

Akerson si při té příležitosti rýpl do vkusu obyvatel Kalifornie a vzhledu německých aut: „Naše společnost se zaměřuje na ekologicky šetrná vozidla, aby bojovala s dováženými. To platí hlavně pro vás, Kaliforňany, kteří jezdíte v ošklivých německých autech.“ Je pravda, že stát na západním pobřeží USA je baštou elektromobilů a hybridů a hlavní muž GM na ně apeloval, aby přesedli do domácích vozů, nejlépe pochopitelně těch „ekologických“.

Chevrolet Volt se stal spolu s Opelem Ampera loni evropským Automobilem roku. Sám pak získal obdobný severoamerický titul již v roce 2011. V Británii se Ampera prodává s logem staroslavného Vauxhallu, v Australané si zase kupují Volt pod tradiční značkou Holden.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - jozephko
12. 5. 2013 09:05
Hlavne že Chevrolet Volt je Vasilisa Prekrásna...
Amíkom ešte nedošlo, že ak sa takéto autá majú dobre predávať, tak by mali mať klasický a hlavne pekný dizajn. A nie tie dizajnové patvary, čo v exteriéri ale aj interiéri (obrovská dotyková obrazovka) predvádza Chevrolet Volt.

11. 5. 2013 19:17
elktromobil by měl být levný..
Já si myslím, že Volt jde špatným směrem, myšlenka je dobrá, ale auto je moc složité a drahé a má své omezení, čímž se stává ekonomicky nevýhodné. Já si myslím, že eletromobil by měl být pouze alternativou a snaha plnohodnotně nahradit běžné auto je v této chvíli spíš utopie. Mně osobně by se elektromobil líbil, ale jako auto o velikosti Škody Romster a z cenou nižší než benzínová verze, prostě jednoduché auto s dojezdem aspoň 50km, max rychlostí 100km a s nabíjením ze zástrčky 220V. V průměru najedu za den 20km denně -respektive 20km denně autem, které používám na ježdění do práce, nákupy apod. Když potřebuji jet dál než 30km, tak jedu druhým autem. Nic složitého, aby se s tím dalo dojet pár km na nákup, do práce, k doktoroj, s dětma do školy a aby se tam třeba dal dát kočárek - kdyby to zvládlo denně 50km v ceně do 50Kč, tak je to bomba, ale bráno jako druhé auto - jen do města!!!
Avatar - WalterWhite
11. 5. 2013 18:02
Re: Volt/Ampera
VW má XL1 čo sa rozhodne sa nedá nazvať nudným autom. Zatiaľ ide cestou GM EV ktoré sa taktiež dalo len prenajať ale nie kúpiť.
11. 5. 2013 16:35
Re: Volt/Ampera
Dnes jsme jinde, než když Toyota začínala. A nikdo jim jejich koncept nenutil - on také v praxi nefungoval tak, jak očekávali, takže z toho vznikl prakticky Prius plug-in s větší kapacitou baterií a jinou logikou (podle mne horší). Měli možnost stejnou techniku vyvíjet v podobě, která by byla prodejnější. To tenkrát Toyota neměla. Každý chápe, že vývoj něco stojí, VW také těžko něco vydělal na svých elektromobilech, stejně tak Honda prodělává na FCX Clarity. Jedna věc je dát do oběhu prakticky homologovaný prototyp, druhá věc je očekávat, že na projekt vydělá.
Avatar - Bristol
11. 5. 2013 15:12
Re: Volt/Ampera
nechápej mě špatně: nemám nic proti alternativním pohonům, ale vzhledem k tomu že ropa ještě na odchodu není, a konvenční vozy jsou stále lepší, dotaženější a hlavně levnější tak není důvod propagovat toto, a ještě takto alibisticky útočit na jiné výrobce, které podobné vozy zatím nenabízejí

PS: tak Prius a ostatní hybridy od Toyoty už jsou v docela pokročilém stádiu vývoje a hlavně za ne příliš vysokou cenu, což se už dá jako alternativa ke konvenčnímu pohonu celkem brát