Dan Akerson: Druhá generace Chevroletu Volt bude levnější a zisková
Na konferenci Brainstorm Green v kalifornském Laguna Niguel tento týden nejvyšší muž GM odhalil alespoň základní podrobnosti o chystané druhé generaci Chevroletu Volt. Nejzajímavější je předpokládaná cena, která snad už konečně přinese zisky, Akerson slíbil její masivní snížení. Nový Volt má být až o 10 tisíc dolarů (195,6 tisíce korun) levnější než ten současný, minimální odhad poklesu ceny je pak 7.000 USD (necelých 137.000 Kč). Akerson potvrdil nelichotivou situaci technicky vyspělého, ale drahého plug-in hybridu: „Na každém kusu proděláváme.“ Dodal ale, že automobil je bezpečný a zákazníci, kteří jej vlastní, si ho oblíbili.
Volt však velký obchodní úspěch zatím nezaznamenal, prodalo se jich dosud jen 26,5 tisíce. Výroba pětidveřového hatchbacku byla spuštěna v prosinci 2010 v továrně Detroit/Hamtramck na rozhraní obou měst státu Michigan. Připomeňme, že jej pohání elektromotor se 111 kW (151 k), zážehový čtyřválec 1,4 l slouží jako generátor a uvádí se v činnost až poté, co dojdou baterie. Na americkém trhu aktuálně přijde na 39.145 dolarů (765.600 korun). Druhá generace se ukáže podle šéfa amerického koncernu do tří let, tedy roku 2016, na přesnější datum je však ještě příliš brzy. Bude určitě lehčí než ta stávající. Hmotnost se ušetří i na bateriích, které v současnosti váží 181 kg.
Akerson si při té příležitosti rýpl do vkusu obyvatel Kalifornie a vzhledu německých aut: „Naše společnost se zaměřuje na ekologicky šetrná vozidla, aby bojovala s dováženými. To platí hlavně pro vás, Kaliforňany, kteří jezdíte v ošklivých německých autech.“ Je pravda, že stát na západním pobřeží USA je baštou elektromobilů a hybridů a hlavní muž GM na ně apeloval, aby přesedli do domácích vozů, nejlépe pochopitelně těch „ekologických“.
Chevrolet Volt se stal spolu s Opelem Ampera loni evropským Automobilem roku. Sám pak získal obdobný severoamerický titul již v roce 2011. V Británii se Ampera prodává s logem staroslavného Vauxhallu, v Australané si zase kupují Volt pod tradiční značkou Holden.